Polityka jakości
Polityka Jakości Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opocznie
Jakość jest podstawowym kryterium działań podejmowanych przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Opocznie, realizującej zadania nałożone ustawą z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a w szczególności:
-
- sprawowanie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych oraz zapobieganie powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych,
- sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku,
- prowadzenie działalności oświatowo-zdrowotnej.
Dążąc do publicznego podkreślenia kompetencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej woj. łódzkiego, umacniając jej wiarygodność i rzetelność działania, deklaruję:
-
- udokumentowany i wdrożony System Zarządzania oraz kompetencje pracowników komórek organizacyjnych wykonujących czynności kontrolne, zgodne z wymaganiami PN-EN ISO/IEC 17020:2012 ,,Ocena zgodności - Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcję”;
- działania wykonywane z zagwarantowaniem:
- bezstronności - tzn. z zachowaniem obiektywności, brakiem konfliktów interesów, z zachowaniem niezależności, brakiem uprzedzeń i negatywnego nastawienia, z zachowaniem wyważonego podejścia oraz zachowaniem neutralności i otwartości;
- niezależności – tzn. z zachowaniem odrębności od zainteresowanych stron, brakiem zaangażowania w jakiekolwiek działania mogące kolidować z obiektywnością osądów i rzetelnością działalności kontrolnej;
- rzetelności – tzn. zgodnie z dobrą praktyką profesjonalną;
- poufności – tzn. z zachowaniem ochrony wszystkich informacji otrzymywanych lub wytworzonych podczas realizacji działalności kontrolnej.
W celu realizacji polityki jakości zapewniam:
-
- środki finansowe dla osiągnięcia założonych celów jakościowych;
- wykwalifikowany, kompetentny personel, któremu umożliwiam ciągłe doskonalenie;
- wyposażenie pomiarowe, we właściwy sposób nadzorowane, obsługiwane, wzorcowane i/lub sprawdzane;
- nadzorowanie wdrożonego Systemu Zarządzania, potwierdzanie jego skuteczności i ciągłe doskonalenie poprzez przeprowadzanie auditów wewnętrznych i przeglądów zarządzania.
Główne cele jakościowe:
- poprawa stanu sanitarnego powiatu opoczyńskiego, poprzez realizację zadań ustawowych wynikających z bieżącego i zapobiegawczego nadzoru sanitarnego,
- utrzymanie i ciągłe doskonalenie wdrożonego Systemu Zarządzania,
- podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez uczestnictwo w szkoleniach,
- podnoszenie poziomu jakości wykonywanych działań kontrolnych.
Szczegółowe cele jakościowe określane są na corocznym przeglądzie zarządzania i podawane do wiadomości pracownikom Pionu Nadzoru Sanitarnego.
Polityka jakości jest dostępna wszystkim pracownikom wykonującym czynności kontrolne, którzy znają jej treść i stosują ją w praktyce.
Wynagrodzenie personelu nie zależy od wyników przeprowadzonych kontroli.
Za System Zarządzania w działalności kontrolnej PSSE w Opocznie odpowiada:
Główny Specjalista ds. Systemu Jakości (GSJ)
mgr Halina Reguła