W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Informacje dotyczące przyjmowania skarg i wniosków w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w  Ostrowi Mazowieckiej

 

  1. Podstawa prawna przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków: 

1) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.);

2) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5, poz. 46).

 

  1. Przedmiotem skargi może być w szczególności:

1) zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej;

2) naruszenie praworządności lub interesów skarżących;

3) przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

 

  1. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:

1) ulepszenia organizacji;                                                                                      

2) wzmocnienia paworządności;                                                                                               

3) usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;

4) ochrony własności;                                                                                       

5) lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

 

  1. Skargi/wnioski anonimowe

1) każda skarga lub wniosek skierowane do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej, powinny zawierać wskazanie podmiotu wnoszącego sprawę (imię i nazwisko lub nazwę), adres wnoszącego skargę/wniosek oraz własnoręczny podpis wnoszącego skargę/wniosek lub osoby reprezentującej podmiot wnoszący;

2) skargi i wnioski niezwierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania; skargi i wnioski anonimowe będą wykorzystane wyłącznie jako opinie do celów służbowych.

 

  1. Skargi i wnioski mogą być składane w następującej formie:

1) pisemnie (pocztą tradycyjną, faksem, osobiście, pocztą elektroniczną, skrzynką podawczą za pośrednictwem e-PUAP,) - dane adresowe opisane w pkt 8;

2) ustnie (osobiście lub telefonicznie) do protokołu; w przypadku wniesienia skargi lub wniosku ustnie, wnoszący jest zobowiązany do podpisania protokołu zgłoszenia skargi/wniosku, w ciągu 7 dni.

 

  1. Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków

1) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ostrowi Mazowieckiej przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach pracy Stacji, tj. od 13:00 do 15:05, pokój nr 119 (I piętro) - dane adresowe opisane w pkt 8;

2) skargi i wnioski mogą być składane bezpośrednio do pracowników właściwych komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej - codziennie w godzinach pracy Stacji, tj.  od 7:30 do 15:05.

 

 

 

  1. Tryb i termin załatwiania skarg i wniosków

1) skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym; wniesienie skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymaga jej zgody;

2) rozpatrzeniu podlegają skargi i wnioski, które dotyczą spraw związanych z zadaniami i kompetencjami Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej;

3) wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłaty skarbowej;

4) skarga lub wniosek zostaną rozpatrzone bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca;

5) jeżeli sprawa nie zostanie załatwiona w terminie, o którym mowa w pkt 4, składający skargę lub wniosek zostanie poinformowany o przyczynie opóźnienia oraz o nowym terminie  załatwienia sprawy;

6) jeżeli Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ostrowi Mazowieckiej nie jest właściwy do rozpatrzenia:

a) złożonej skargi - niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekaże skargę właściwemu organowi, o czym skarżący zostanie poinformowany, albo wskaże organ, do którego skarżący powinien złożyć skargę;

b) złożonego wniosku - niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie siedmiu dni, przekaże wniosek właściwemu organowi, o czym składający wniosek zostanie poinformowany.

 

  1. Dane adresowe do wnoszenia skarg i wniosków

 

Poczta tradycyjna/Osobiście

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ostrowi Mazowieckiej
ul. gen. Władysława Sikorskiego 3, 07-300 Ostrów Mazowiecka

Faks:

Tel.:

29 745 34 50

29 644 07 15 lub  29 64 06 80

E-mail:

sekretariat.psse.ostrow.maz@sanepid.gov.pl

Skrytka e-PUAP:

h164j1ppkm

Aby móc złożyć skargę lub wniosek za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) należy się zarejestrować oraz  posiadać tzw. "Profil Zaufany" lub certyfikowany podpis elektroniczny

 

  1. Nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Ostrowi Mazowieckiej

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Ostrowi Mazowieckiej, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest  Mazowiecki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, 00-970 Warszawa, ul. Żelazna 79, tel. 22 620 90 01.

 

  1. Opis procesu postępowania ze skargą i wnioskiem jest dostępny na życzenie wszystkich zainteresowanych.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.12.2022 11:06 zbigniew.kalata
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Zbigniew Kalata
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 7.0 15.12.2022 11:43 zbigniew.kalata
Skargi i wnioski 6.0 15.12.2022 11:21 zbigniew.kalata
Skargi i wnioski 5.0 15.12.2022 11:15 zbigniew.kalata
Skargi i wnioski 4.0 15.12.2022 11:15 zbigniew.kalata
Skargi i wnioski 3.0 15.12.2022 11:13 zbigniew.kalata
Skargi i wnioski 2.0 15.12.2022 11:08 zbigniew.kalata
Skargi i wnioski 1.0 15.12.2022 11:06 zbigniew.kalata

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}