Skargi i wnioski
Informacje dotyczące przyjmowania skarg i wniosków w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej
- Podstawa prawna przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków:
1) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.);
2) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5, poz. 46).
- Przedmiotem skargi może być w szczególności:
1) zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej;
2) naruszenie praworządności lub interesów skarżących;
3) przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:
1) ulepszenia organizacji;
2) wzmocnienia paworządności;
3) usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
4) ochrony własności;
5) lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi/wnioski anonimowe
1) każda skarga lub wniosek skierowane do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej, powinny zawierać wskazanie podmiotu wnoszącego sprawę (imię i nazwisko lub nazwę), adres wnoszącego skargę/wniosek oraz własnoręczny podpis wnoszącego skargę/wniosek lub osoby reprezentującej podmiot wnoszący;
2) skargi i wnioski niezwierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania; skargi i wnioski anonimowe będą wykorzystane wyłącznie jako opinie do celów służbowych.
- Skargi i wnioski mogą być składane w następującej formie:
1) pisemnie (pocztą tradycyjną, faksem, osobiście, pocztą elektroniczną, skrzynką podawczą za pośrednictwem e-PUAP,) - dane adresowe opisane w pkt 8;
2) ustnie (osobiście lub telefonicznie) do protokołu; w przypadku wniesienia skargi lub wniosku ustnie, wnoszący jest zobowiązany do podpisania protokołu zgłoszenia skargi/wniosku, w ciągu 7 dni.
- Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków
1) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ostrowi Mazowieckiej przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach pracy Stacji, tj. od 13:00 do 15:05, pokój nr 119 (I piętro) - dane adresowe opisane w pkt 8;
2) skargi i wnioski mogą być składane bezpośrednio do pracowników właściwych komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej - codziennie w godzinach pracy Stacji, tj. od 7:30 do 15:05.
- Tryb i termin załatwiania skarg i wniosków
1) skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym; wniesienie skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymaga jej zgody;
2) rozpatrzeniu podlegają skargi i wnioski, które dotyczą spraw związanych z zadaniami i kompetencjami Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ostrowi Mazowieckiej;
3) wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłaty skarbowej;
4) skarga lub wniosek zostaną rozpatrzone bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca;
5) jeżeli sprawa nie zostanie załatwiona w terminie, o którym mowa w pkt 4, składający skargę lub wniosek zostanie poinformowany o przyczynie opóźnienia oraz o nowym terminie załatwienia sprawy;
6) jeżeli Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ostrowi Mazowieckiej nie jest właściwy do rozpatrzenia:
a) złożonej skargi - niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekaże skargę właściwemu organowi, o czym skarżący zostanie poinformowany, albo wskaże organ, do którego skarżący powinien złożyć skargę;
b) złożonego wniosku - niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie siedmiu dni, przekaże wniosek właściwemu organowi, o czym składający wniosek zostanie poinformowany.
- Dane adresowe do wnoszenia skarg i wniosków
Poczta tradycyjna/Osobiście |
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ostrowi Mazowieckiej |
Faks: Tel.: |
29 745 34 50 29 644 07 15 lub 29 64 06 80 |
E-mail: |
sekretariat.psse.ostrow.maz@sanepid.gov.pl |
Skrytka e-PUAP: |
h164j1ppkm Aby móc złożyć skargę lub wniosek za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) należy się zarejestrować oraz posiadać tzw. "Profil Zaufany" lub certyfikowany podpis elektroniczny |
- Nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Ostrowi Mazowieckiej
Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Ostrowi Mazowieckiej, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Mazowiecki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, 00-970 Warszawa, ul. Żelazna 79, tel. 22 620 90 01.
- Opis procesu postępowania ze skargą i wnioskiem jest dostępny na życzenie wszystkich zainteresowanych.
- Pierwsza publikacja:
- 15.12.2022 11:06 zbigniew.kalata
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Zbigniew Kalata
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 7.0 | 15.12.2022 11:43 zbigniew.kalata |
Skargi i wnioski | 6.0 | 15.12.2022 11:21 zbigniew.kalata |
Skargi i wnioski | 5.0 | 15.12.2022 11:15 zbigniew.kalata |
Skargi i wnioski | 4.0 | 15.12.2022 11:15 zbigniew.kalata |
Skargi i wnioski | 3.0 | 15.12.2022 11:13 zbigniew.kalata |
Skargi i wnioski | 2.0 | 15.12.2022 11:08 zbigniew.kalata |
Skargi i wnioski | 1.0 | 15.12.2022 11:06 zbigniew.kalata |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP