Sygnaliści
SYGNALISTA – INFORMACJE OGÓLNE
25 września 2024r. weszła w życie ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Implementuje ona Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
Procedura zgłoszeń wewnętrznych została sporządzona i wdrożona w strukturze Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Pajęcznie w celu stworzenia kompleksowej regulacji problematyki ujawniania przypadków nieprawidłowości, podejmowania stosownych działań naprawczych w związku z zaistniałymi naruszeniami oraz ochronę osób dokonujących zgłoszeń.
Kto zgłasza
Osoba fizyczna lub prawna, która zgłasza informacje na temat naruszeń prawa/nieprawidłowości uzyskane w kontekście związanym z pracą w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Pajęcznie.
Zgłaszanie naruszeń prawa
Zgłoszenia nieprawidłowości mogą być przekazywane poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia naruszeń prawa, w formie:
1) ustnej:
a) telefonicznie pod numerem dedykowanego telefonu 797-934-422 (w dni robocze w godzinach 8.00 – 15.00),
b) podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego, na wniosek sygnalisty zgłoszony telefonicznie, na piśmie lub osobiście, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia przekazania osobie upoważnionej informacji o zamiarze dokonania takiego zgłoszenia;
2) pisemnie:
a) w postaci elektronicznej na adres e-mail: sygnalista.psse.pajeczno@sanepid.gov.pl,
b) w postaci papierowej na adres: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pajęcznie, ul. Żeromskiego 7, 98-330 Pajęczno; z dopiskiem na kopercie „Zgłoszenie naruszenia prawa”. PSSE w Pajęcznie zaleca przesłanie zgłoszenia wewnątrz dwóch kopertach, celem uniknięcia ujawnienia danych przy przypadkowym uszkodzeniu koperty w trakcie przesyłki.
Materiały
FORMULARZ zgłoszenia NARUSZENIA PRAWAFORMULARZ_zgłoszenia_NARUSZENIA_PRAWA.docx 0.03MB Obowiązek informacyjny dla osoby dokonującej zgłoszenia
Obowiązek_informacyjny_dla_osoby_dokonującej_zgłoszenia.docx 0.02MB