W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Statut prawny

10.10.2024

Zapisy w Statucie Powiatowej Stacji Sanitarno–Epidemiologicznej w Pucku

§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pucku, zwana dalej „Powiatową Stacją", działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

§ 2. Powiatowa Stacja jest podmiotem leczniczym, w stosunku do którego uprawnienia podmiotu tworzącego posiada Wojewoda Pomorski.

§ 3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Puck.
       2. Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat pucki. 

§ 4. Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych 3-go stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.

§ 5. 1. Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pucku, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
       2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pucku wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępcy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pucku, będącym jednocześnie zastępcą dyrektora Powiatowej Stacji.
       3. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pucku wykonuje zadania Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako organ rządowej administracji zespolonej  w województwie.
§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pucku w zakresie zdrowia publicznego, w szczególności poprzez sprawowanie nadzoru nad warunkami:
1)    higieny środowiska;
2)    higieny pracy w zakładach pracy;
3)    higieny procesów nauczania i wychowania;
4)    higieny wypoczynku i rekreacji;
5)    zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych;
6)    higieniczno – sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne
  - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. l, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)    prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)    opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3)    działalność przeciwepidemiczną;
4)    opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5)    przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6)    przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7)    przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzeń oraz wnoszeniem i popieraniem oskarżeń według odrębnych przepisów;
8)    inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9)    opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10)    prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.

§ 7. Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług zleconych, z których przychody stanowią dochody budżetu państwa.

§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Oddział Bezpieczeństwa Żywności, Żywienia i Produktów Kosmetycznych;
2) Oddział Higieny Komunalnej;
3) Oddział Przeciwepidemiczny;
4) Oddział Ekonomiczno – Administracyjny;
oraz samodzielnie stanowiska pracy:
1) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy;
3) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
4) Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej;
7) Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych;
8) Stanowisko Pracy do obsługi kancelarii;
9) Stanowisko Pracy Inspektora Ochrony Danych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin Powiatowej Stacji.
 

Materiały

Zarządzenie zmieniające w sprawie nadania statutu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Pucku
Zarządzenie​_zmieniające​_statut2024.pdf 0.48MB
Statut Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Pucku
Statut​_PSSE​_Puck​_2020.pdf 4.16MB
{"register":{"columns":[]}}