W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pyrzycach przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w poniedziałek w godz. 15:00 – 16:00.

Przedmiotem złożonej skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ. Złożona skarga załatwiana jest bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Jeżeli organ, który otrzymał wniosek, nie jest właściwy do jego rozpatrzenia, obowiązany jest w ciągu siedmiu dni przekazać go właściwemu organowi. O przekazaniu wniosku zawiadamia się równocześnie wnioskodawcę.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone ustnie, pisemnie, telegraficznie, za pomocą poczty elektronicznej lub telefaxu.

Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

Skargi i wnioski muszą zawierać: 

  •  imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego

  •  adres wnoszącego

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Organem sprawującym nadzór jest Wojewódzki Inspektor Sanitarny a powinno być Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Szczecinie.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 572).

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.11.2020 15:06 Artur Żmuda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Iga Sindrewicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 6.0 21.05.2024 08:24 Artur Żmuda
Skargi i wnioski 5.0 21.05.2024 08:21 Artur Żmuda
Skargi i wnioski 4.0 06.10.2023 11:14 Artur Żmuda
Skargi i wnioski 3.0 31.01.2023 08:57 Artur Żmuda
Skargi i wnioski 2.0 05.07.2021 09:25 Artur Żmuda
Skargi i wnioski 1.0 14.11.2020 15:06 Artur Żmuda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}