W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania „Mój pierwszy raz” Krajowego Centrum ds. AIDS

08.11.2024

Krajowe Centrum ds. AIDS rozpoczęło nową, ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem: „Mój pierwszy raz”, której celem jest przede wszystkim popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV.

Kampania #mójpierwszyraz

Termin trwania kampanii: od 4 listopada 2024 r. do 1 grudnia 2024 r., ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV (ETT): 18 – 25 listopada 2024 r. oraz Światowego Dnia AIDS: 1 grudnia 2024 r.

Grupa docelowa: młodzi dorośli w wieku 18 – 24 lata.

Cele:

  1. Popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV, szczególnie wśród osób, które nigdy w swoim życiu nie wykonały tego testu, ponieważ nie odnoszą do siebie ryzyka zakażenia. Mimo że większość ludzi dorosłych jest aktywna seksualnie, tylko jedna osoba na dziesięć chociaż raz w życiu wykonała test w kierunku HIV. Należy jednocześnie pamiętać o innych zakażeniach, które często towarzyszą HIV, jak kiła, HCV, rzeżączka czy chlamydioza.
  2. Przełamanie stereotypu, że HIV zakażają się jedynie osoby z wybranych populacji, takie jak np.  sprzedające usługi seksualne, uzależnione od narkotyków, homoseksualiści. 
  3. Popularyzowanie faktów, że nie ma grup ryzyka, są natomiast ryzykowne zachowania i sytuacje mogące prowadzić do zakażenia HIV. Kontakt seksualny bez użycia prezerwatywy jest takim zachowaniem, dlatego warto rozważyć wykonanie testu. Tym bardziej, że istnieje wiele możliwości jego wykonania, a jedną z nich jest bezpłatne i anonimowe testowanie w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD), połączone z profesjonalnym poradnictwem. W każdym województwie znajduje się przynajmniej jeden taki punkt. Adresy punktów znajdują się na stronie: https://aids.gov.pl/pkd/. Warto podkreślić, że nie trzeba specjalnie się do takiego testu przygotowywać, a więc np. być na czczo.
  4. Rozpropagowanie informacji o

Więcej informacji oraz materiałów związanych z kampanią znajduje się na stronie kampanii

Wideo

{"register":{"columns":[]}}