Polityka Jakości
W celu zapewnienia właściwej jakości prowadzonych działań inspekcyjnych oraz wykonywanych badań laboratoryjnych, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Radomiu pełniącym jednocześnie funkcję Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu określa zasady Polityki Jakości, prowadzące do:
- zapewnienia właściwego nadzoru nad przestrzeganiem warunków higieniczno-sanitarnych w celu ochrony zdrowia i życia ludzi,
- sprawnego, kompetentnego i terminowego załatwianie spraw,
- osiągnięcia i utrzymania wysokiego poziomu jakości wykonywanych badań oraz działań inspekcyjnych,
- spełnienia wymagań Klienta oraz pozyskania zaufania Klienta do kompetencji technicznych, rzetelności, wiarygodności i bezstronności realizowanych działań
Realizowanie nadrzędnych celów jakościowych na najwyższym poziomie możliwe jest dzięki wdrożeniu w komórkach wykonujących czynności inspekcyjne systemu zarządzania opartego na normie PN-EN ISO/IEC 17020:2012 „Ocena zgodności – Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcję” natomiast w komórkach realizujących działalność laboratoryjną – sytemu zarządzania zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących”, wymaganiami przepisów prawnych oraz wymaganiami jednostki akredytującej.
Powyższe cele osiągane są poprzez:
- realizację zadań inspekcyjnych oraz prowadzenie badań laboratoryjnych zgodnie z przepisami prawa, normami, udokumentowanymi procedurami oraz wymaganiami Klientów,
- w przypadku badań laboratoryjnych nie podejmowanie się wykonania badań metodami nie gwarantującymi poprawności wyników,
- wykorzystywanie w realizacji działalności inspekcyjnej i laboratoryjnej odpowiedniego wyposażenie pomiarowego i badawczego, które we właściwy sposób jest obsługiwane, sprawdzane, wzorcowane oraz podlega bieżącemu nadzorowi,
- nie poddawanie się żadnym handlowym, finansowym lub innym naciskom, które mogłyby wpłynąć na bezstronność, a tym samym na wyniki realizowanej działalności inspekcyjnej i badawczej,
- przestrzeganie praw Klienta do zachowania poufności informacji oraz możliwości złożenia skargi
- zaangażowanie w wykonywanie zadań wykwalifikowanego, doświadczonego personelu, systematycznie podnoszącego kwalifikacje,
- spójne działanie wszystkich komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu
- ciągłe nadzorowanie funkcjonujących systemów zarządzania za pomocą auditów wewnętrznych i przeglądów zarządzania,
Za politykę jakości odpowiada Dyrektor PSSE w Radomiu, który deklaruje zapewnienie środków na jej realizację, doskonalenie systemu zarządzania i właściwe procesy komunikacyjne.
Za znajomość i przestrzeganie Polityki Jakości odpowiada każdy pracownik, którego działania są związane z jakością.