W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Higiena Pracy

Zakres działalności Sekcji Higieny Pracy

  1. Nadzór sanitarny nad warunkami środowiska pracy w celu zapobiegania chorobom zawodowym oraz innym chorobom związanym z warunkami środowiska pracy,
  2. nadzór nad przestrzeganiem przepisów o substancjach chemicznych, ich mieszaninach, czynnikach lub procesach technologicznych o działaniu rakotwórczym
    lub mutagennym w środowisku pracy,
  3. nadzór nad warunkami bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest,
  4. nadzór nad przestrzeganiem obowiązujących krajowych i wspólnotowych przepisów
    w zakresie wprowadzania do obrotu/udostępniania oraz stosowania w działalności gospodarczej:
    1. substancji chemicznych i ich mieszanin,
    2. produktów biobójczych i substancji czynnych,
    3. prekursorów narkotyków kat. 2 i 3,
    4. detergentów,
    5. produktów kosmetycznych,
  5. realizacja zadań związanych z przeciwdziałaniem wprowadzaniu do obrotu środków zastępczych i nowych substancji psychoaktywnych – sprawozdawczość, monitoring, prowadzenie i uzupełnianie bazy SMIOD,
  6. prowadzenie rejestru przypadków zatruć środkami zastępczymi lub nowymi substancjami psychoaktywnymi, w tym zgonów (baza SMIOD),
  7. nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie wytwarzania, przetwarzania, przerabiania, przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowej dostawy
    lub wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz wprowadzenia do obrotu nowej substancji psychoaktywnej,
  8. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach chorób zawodowych,
  9. analiza wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowiskach pracy,
  10. współpraca z innymi służbami (m.in. z Państwową Inspekcją Pracy, służbą medycyny pracy – WOMP oraz IMP, Policją), w zakresie wyżej wymienionych zadań,
  11. nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych,
  12. gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych dotyczących środowiska pracy,
  13. opracowywanie planów pracy i zamierzeń oraz ich terminowa realizacja,
  14. udzielanie porad i informacji w zakresie zagadnień merytorycznych dotyczących higieny  pracy.

 

{"register":{"columns":[]}}