Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Przyjmowanie w sprawie skarg i wniosków odbywa się przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w poniedziałki w godz. 13.00-15.00
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U.2020.256 t.j. z dnia 2017.06.27 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:
- pisemnie
- telegraficznie
- za pomocą dalekopisu
- telefaxem
- pocztą elektroniczną
- ustnie do protokołu
Skargi i wnioski muszą zawierać imię, nzawisko (nazwę) oraz adres wnoszącego.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego (anonimowe) pozostawia się bez rozpatrzenia - chyba, że stanowią wiarygodną informację o zagrożeniu życia lub zdrowia. W takim przypadku wszczyna się postępowanie z urzędu.
Decyzje podejmuje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny lub osoba przez niego upoważniona.
Skargi / reklamacje na działalność laboratoryjną
Oddział Laboratoryjny przyjmuje i rozpatruje skargi na działalność laboratoryjną, np.:
- dotyczące realizacji lub przebiegu badań/pobierania próbek
- reklamacje wyników badań
- zastrzeżenia klienta lub innej strony co do jakości wykonanej usługi
Przyjmowanie skarg:
- pisemnie na adres podany w zakładce KONTAKT
- osobiście w siedzibie
- drogą elektroniczną na adres laboratorium.psse.siedlce@sanepid.gov.pl lub sekretariat.psse.siedlce@sanepid.gov.pl
- ustnie (z pisemnym potwierdzeniem złożenia skargi w ciągu 5 dni od zgłoszenia)
Skargi powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz kontakt składającego skargę.
Skargi anonimowe mogą pozostać bez rozpatrzenia lub będą skutkowały brakiem możliwości powiadomienia składającego o zakończeniu rozpatrywania skargi.
Rozpatrywanie skarg
Laboratorium rozpatruje skargi w oparciu o procedurę POL-08 SKARGI dostępnej na żądanie stron zainteresowanych u Kierownika Oddziału Laboratoryjnego w siedzibie PSSE. Procedura zawiera szczegółowy sposób przyjmowania, oceny i podejmowania decyzji w sprawie skarg.
Materiały
Informacje o przetwarzaniu danych odobowych: Skargi, interwencje, wnioski (06.2023)ON_przetwarzanie_danych_osobowych_SkargiInterewencjeWnioski_062023r.pdf 0.12MB