Skargi i wnioski
Przyjęcia skarg i wniosków
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywają się w środy w godzinach 9:00-11:00 oraz 15:00-17:00 w siedzibie stacji.
Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Skierniewicach właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Łódzki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Łodzi, 90-040 Łódź, ul. Wodna 40 tel. (42) 253-62-00.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Skargi i wnioski muszą zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
- adres wnoszącego.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.
Przedmiot skargi
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Forma skargi/wniosku
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
- pisemnie,
- faksem,
- pocztą elektroniczną,
- ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skierniewicach są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Stacji, a rozpatrywane wg decyzji PPIS przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi/wniosku.
Terminy załatwiania skarg i wniosków
Skargi i wnioski Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skierniewicach załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga/wniosek wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.
Tryb odwoławczy
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skierniewicach może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Podstawa prawna
Kodeks postępowania administracyjnego Dz.U. 2020 poz. 256
- Pierwsza publikacja:
- 09.11.2020 19:03 Piotr Stefański
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Piotr Stefański
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 4.0 | 12.02.2021 13:11 Piotr Stefański |
Skargi i wnioski | 3.0 | 05.01.2021 09:02 Piotr Stefański |
Skargi i wnioski | 2.0 | 07.12.2020 10:04 Piotr Stefański |
Skargi i wnioski | 1.0 | 09.11.2020 19:03 Piotr Stefański |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP