W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Przyjęcia skarg i wniosków

Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywają się w środy w godzinach 9:00-11:00 oraz 15:00-17:00 w siedzibie stacji.

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Skierniewicach właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Łódzki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Łodzi, 90-040 Łódź, ul. Wodna 40 tel. (42) 253-62-00.

Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

Skargi i wnioski muszą zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
  • adres wnoszącego.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.

Przedmiot skargi

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiot wniosku

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Forma skargi/wniosku

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:

  • pisemnie,
  • faksem,
  • pocztą elektroniczną,
  • ustnie do protokołu.

Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skierniewicach są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Stacji, a rozpatrywane wg decyzji PPIS przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi/wniosku.

Terminy załatwiania skarg i wniosków

Skargi i wnioski Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skierniewicach załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga/wniosek wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.

Tryb odwoławczy

  1. Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym. 
  2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skierniewicach może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
  3. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.11.2020 19:03 Piotr Stefański
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Piotr Stefański
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 4.0 12.02.2021 13:11 Piotr Stefański
Skargi i wnioski 3.0 05.01.2021 09:02 Piotr Stefański
Skargi i wnioski 2.0 07.12.2020 10:04 Piotr Stefański
Skargi i wnioski 1.0 09.11.2020 19:03 Piotr Stefański

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}