W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Tryb przyjmowania i załatwiania spraw

Sprawy pozostające w zakresie właściwości PPIS w Sochaczewie są przyjmowane i załatwiane na zasadach opisanych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).

  1. Wnioski, podania, odwołania, zażalenia itp. składa się w przewidzianych prawem formach, tj. pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 670). UWAGA! Obowiązujące prawo nie przewiduje rozpatrywania podań wnoszonych za pośrednictwem zwykłej poczty elektronicznej.
  2. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych, dotyczących danych kategorii spraw. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził.
  3. Inspektor załatwia sprawy niezwłocznie, przy czym jeśli w danej sprawie konieczne jest przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego (np. weryfikacja dokumentów, kontrola sanitarna), załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie podstawowym lub
    w terminie wskazanym w przepisach szczególnych, Inspektor zawiadamia strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
  4. Sprawy prowadzone przez Inspektora kończą się wydaniem rozstrzygnięcia, które – stosownie do brzmienia konkretnych przepisów – mogą przybrać formę decyzji albo postanowienia.
    Od każdej decyzji jej adresat może złożyć odwołanie do organu wyższego stopnia, tj. Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie. Odwołanie składa się w terminie 14 dni liczonych od dnia doręczenia decyzji, przy czym należy pamiętać, iż odwołanie kieruje się za pośrednictwem PPIS w Sochaczewie. Organ ten w ciągu 7 dni może uchylić lub zmienić swoją decyzję – ale tylko wówczas, gdy zgadza się całkowicie z treścią żądania odwołującego się. Od postanowień przysługują zażalenia, ale tylko wówczas, gdy przepis prawa wprost dopuszcza środek zaskarżenia. Zażalenia składa się w tym samym trybie, co odwołania, ale w krótszym terminie wynoszącym 7 dni.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.06.2021 20:52 Witold Gładki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Witold Gładki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Tryb przyjmowania i załatwiania spraw 1.0 08.06.2021 20:52 Witold Gładki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}