W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.

W celu wykonania obowiązku określonego w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Strzelcach Opolskich reprezentowana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Strzelcach Opolskich (będącego jednocześnie Dyrektorem PSSE w Strzelcach Opolskich) dalej zwana PSSE informuje:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny/ Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Strzelcach Opolskich ul. Piłsudskiego 20, 47-100 Strzelce Opolskie;
  2. Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować drogą komunikacji elektronicznej za pomocą adresu: sekretariat.psse.strzelceop@sanepid.gov.pl lub osobiście w siedzibie administratora danych osobowych;
  3. Podstawowe cele przetwarzania Pani/Pana danych osobowych to:

a) wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, wynikającego z: Ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 416) oraz innych przepisów prawa w celu realizacji bieżącego i zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

b) realizacji zawartej z Administratorem umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia;

c) ustalania i dochodzenia należności będących niepodatkowymi należnościami budżetowymi, ustalanymi na podstawie art. 36 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i art. 75 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2023 poz. 1448) zgodnie z ustawą z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2025 r. poz. 111), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.), ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2023 r., poz. 2505 ze zm.) i art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia;

d) prowadzenia postępowań w sprawach o ukaranie (w tym nakładania grzywien w drodze mandatu) na podstawie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz prowadzenia dochodzeń na podstawie przepisów Kodeksu postępowania karnego w sprawach, gdzie takie kompetencje przyznano organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e  Rozporządzenia;

e) prowadzenia postępowań w zakresie rekrutacji pracowników oraz realizacji obowiązków ciążących na Administratorze jako pracodawcy, jak i realizacji uprawnień pracowników Administratora na podstawie art. 221 Kodeksu pracy i art. 6 ust. 1 lit. a i b Rozporządzenia;

 

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH WYNIKA W SZCZEGÓLNOŚCI Z:

• Ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;

• Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;

• Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy;

• Ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach;

• Ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych;

• Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii;

• Ustawy z dnia 22 czerwca 2001 r. o mikroorganizmach i organizmach genetycznie zmodyfikowanych;

• Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;

• Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia;

• Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

• Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;

• Ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia;

• Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;

• Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

• Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;

• Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych

  1. Dane Pani/Pana mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz Administratora Danych Osobowych, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, podmiotom publicznym w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa;
  2. Dane Pani/Pana będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa;
  3. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, a także prawo do ich sprostowania, żądania ich usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz  złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  4. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy Rozporządzenia;
  5. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, zaniechanie tego obowiązku będzie skutkowało brakiem możliwości wszczęcia postępowania celem rozpatrzenia Pani/Pana sprawy;
  6. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora na podstawie Rozporządzenia nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia.
{"register":{"columns":[]}}