Informacje ogólne
Zadania
- opracowywanie strategii nadzoru i kontroli zakładów pracy w zakresie higieny pracy,
- przeprowadzanie kontroli w obiektach nadzorowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Szczecinku w zakresie nadzoru nad substancjami i preparatami chemicznymi oraz prekursorami II A-R, II B-R oraz produktami biobójczymi, nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki szkodliwe w tym rakotwórcze i mutagenne występujące w środowisku pracy, nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki biologiczne w środowisku pracy, nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na środki ochrony roślin,
- przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności związanych z postępowaniem administracyjnym w pierwszej instancji w sprawach dotyczących warunków higieniczno-sanitarnych w środowisku pracy i chorób zawodowych,
- opracowywanie ocen i analiz w zakresie środowiska pracy zachorowań na choroby zawodowe ,
- rejestracja i ewidencja chorób zawodowych,
- współpraca w ramach porozumienia z Państwową Inspekcją Pracy, Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Policją, Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy - w zakresie występujących zagrożeń w środowisku pracy i chorób zawodowych,
- prowadzenie działalności w zakresie promocji zdrowia w zakładach pracy,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Stacji w zakresie związanym z opiniowaniem projektów dotyczących budowy lub przebudowy zakładów pracy - w zakresie warunków pracy,
- sprawdzanie badań profilaktycznych w zakładach zatrudniających pracowników.