W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania stanowiska pracy ds. Higieny Pracy

Do zadań Stanowiska Pracy ds. Higieny Pracy należy:

  1. Prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz dokumentacji w zakresie chorób zawodowych;
  2. Nadzór nad zakładami pracy w zakresie warunków zdrowotnych środowiska pracy, a w szczególności zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych związanych z warunkami pracy;
  3. Nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie wprowadzania do obrotu i stosowania:
    • substancji chemicznych i ich mieszanin,
    • produktów biobójczych i substancji czynnych,
    • prekursorów narkotyków kategorii 2 i 3,
    • środków ochrony roślin,
    • substancji powierzchniowo czynnych i detergentów;
  4. Nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie:
    • występowania substancji, preparatów, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy,
    • występowania szkodliwych czynników biologicznych w środowisku pracy,
    • stosowania leków cytostatycznych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
    • usuwania i zabezpieczania wyrobów zawierających azbest,
    • klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin chemicznych (CLP);
  5. Nadzór nad zagadnieniami związanymi z rejestracją, oceną i udzielaniem zezwoleń dla substancji chemicznych (REACH);
  6. Dział w opracowywaniu opinii sanitarnych dotyczących rozwiązań projektowych w nowopowstałych lub modernizowanych zakładach pracy w zakresie higieny pracy;
  7. Prowadzenie postępowania wyjaśniającego w ramach Wspólnotowego Systemu Szybkiego Powiadamiania o Produktach Niebezpiecznych (RAPEX) w odniesieniu do produktów chemicznych;
  8. Współpraca z podmiotami gospodarczymi w ramach wdrażania przepisów dotyczących klasyfikacji, oznakowania oraz pakowania substancji i mieszanin chemicznych (CLP);
  9. Prowadzenie postępowania w przypadku stwierdzenia wytwarzania lub wprowadzania do obrotu środka zastępczego lub nowych substancji psychoaktywnych;
  10. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących produktów kosmetycznych w zakresie wprowadzania do obrotu, warunków produkcji, znakowania oraz posiadania odpowiedniej dokumentacj.
{"register":{"columns":[]}}