Szybsza droga do terminu szczepienia dla 16-17 latków
25.05.2021
Teraz w szybki sposób możesz online umówić się na szczepienie przeciw COVID-19. Nie jest Ci potrzebny profil zaufany
Wejdź na stronę Zarejestruj się na szczepienie i przejdź do e-rejestracji. Wybierz jedną z dwóch ścieżek: „rejestracja bez profilu zaufanego” lub „rejestracja przez profil zaufany”.
Rejestracja bez profilu zaufanego służy tylko do umawiania terminu szczepienia – nie możesz go jednak w ten sposób zmienić lub anulować.
Wybierając szybszą rejestrację, podasz:
- nazwisko
- swój PESEL
- numer telefonu – musisz mieć ten telefon przy sobie.
Wpisz dane i kliknij „Zarejestruj się”.
Uwaga, żadne pole nie może zostać puste.
Pojawi się wyskakujące okienko, w którym wpiszesz kod, jaki dostaniesz SMS-em na podany przez Ciebie numer telefonu. Jest też możliwość poproszenia o ponowne wysłanie kodu, np. jeśli zbyt długo będziesz czekać z wpisaniem.
Potem znajdziesz się już w e-rejestracji, gdzie wybierzesz miejsce, termin zabiegu, rodzaj szczepionki.
Po zapisaniu się na termin szczepienia otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie z systemu e-zdrowie.
Jeśli jakieś dane nie będą się zgadzały, np.:
- podasz błędnie nazwisko lub PESEL
- nie masz przy sobie telefonu i nie możesz podać kodu
- nie podasz wszystkich potrzebnych danych
- nie masz wystawionego e-skierowania
– zobaczysz komunikat „Rejestracja nie jest możliwa”.
Żeby dowiedzieć się, czemu nie możesz skorzystać z szybkiej ścieżki rejestracji na szczepienie, musisz zalogować się do systemu w pełny sposób, czyli przez login.gov.pl za pomocą profilu zaufanego, konta w jednym z wybranych banków (PKO SA, PK BP lub jednego z banków spółdzielczych) czy dowodu elektronicznego.
Pełnej rejestracji wymaga też: odwołanie terminu wizyty czy aktualizacja Twoich danych kontaktowych (telefon, adres e-mail), na który wysyłane są powiadomienia o terminie szczepienia.
Jeśli chcesz odwołać termin wizyty, możesz też zadzwonić na infolinię 989.
Kto nie może skorzystać z szybkiej ścieżki rejestracji
Niektóre osoby mają wystawione e-skierowanie, ale nie mogą umówić się na szczepienie przez e-rejestrację. Dotyczy to np. służb mundurowych, czyli osób umawianych na szczepienie zbiorowo przez pracodawcę, lub niektórych osób przewlekle chorych, które powinny zaszczepić się w placówce, która ich leczy.
Sprawdź, jak wyglądają szczepienia osób chorych przewlekle
Jeśli nie masz e-skierowania, dowiedz się, czy zostało wystawione:
- zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta lub
- poproś o sprawdzenie swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub
- sprawdź harmonogram rejestracji na szczepienia.
Jeśli Twoje e-skierowanie wygasło (czyli nie zapisałeś/-aś się na szczepienie w terminie 90 dni od jego wystawienia lub Twoja wizyta umówiona, kiedy e-skierowanie było ważne, została odwołana), to nowe e-skierowanie zostanie ci automatycznie wystawione i będzie dostępne w e-rejestracji.
Jak przedłużyć ważność e-skierowania?
Jeśli jesteś ozdrowieńcem, to od 17 maja dostaniesz e-skierowanie po 30 dniach od otrzymania pozytywnego wyniku testu na koronawirusa.
Jak umówić nastolatka
Żeby się zakwalifikować na szczepienie, trzeba wypełnić kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego. Kwestionariusz jest dla pracownika medycznego podstawą decyzji, czy osoba może być zaszczepiona tego dnia.
Kwestionariusz dla 16 i 17-latków jest inny niż dla dorosłych i muszą go podpisać rodzice.
Źródło: www.pacjent.gov.pl
Materiały
https://pacjent.erejestracja.ezdrowie.gov.pl/authhttps://pacjent.gov.pl/aktualnosc/szczepienia-przeciw-covid-19-chorych-przewlek
https://pacjent.gov.pl/sites/default/files/2021-05/17.05.2021%20kwestionariusz%20logo%20niepe%C5%82noletni%20ostateczna.docx