W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zakres obowiązków

Do zadań Stanowiska Pracy do Spraw Higieny Pracy należy w szczególności:

1. prowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz dokumentacji w zakresie chorób zawodowych;

2. nadzór nad zakładami pracy w zakresie warunków zdrowotnych środowiska pracy, a w szczególności zapobieganie powstawaniu chorób zawodowych i innych związanych z warunkami pracy;

3. nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie wprowadzania do obrotu i stosowania:

    a) substancji chemicznych i ich mieszanin,

    b) produktów biobójczych,

    c) prekursorów narkotyków kategorii 2 i 3,

    d) środków ochrony roślin,

    e) substancji powierzchniowo czynnych i detergentów;

4. nadzór nad podmiotami gospodarczymi w zakresie:

    a) występowania substancji, preparatów, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy,

    b) występowania szkodliwych czynników biologicznych w środowisku pracy,

    c) stosowania leków cytostatycznych w zakładach opieki zdrowotnej,

    d) usuwania i zabezpieczenia wyrobów zawierających azbest;

    e) nadzór nad zagadnieniami związanymi z rejestracją, oceną i udzielaniem zezwoleń dla substancji chemicznych (REACH);

5. udział w opracowywaniu opinii sanitarnych dotyczących rozwiązań projektowych w nowopowstałych lub modernizowanych zakładach pracy w zakresie higieny pracy;

6. prowadzenie postępowania wyjaśniającego w ramach Wspólnotowego Systemu Szybkiego Powiadamiania o Produktach Niebezpiecznych (RAPEX) w odniesieniu do produktów chemicznych;

7. współpraca z podmiotami gospodarczymi w ramach wdrażania przepisów dotyczących klasyfikacji, oznakowania oraz pakowania substancji i mieszanin chemicznych (GHS/CLP).

{"register":{"columns":[]}}