W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Podstawa prawna:    

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z  2023 r. poz. 775)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).           

Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków:
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wałczu przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków:

- w poniedziałki od 10:00 do 11:00
- w środy od 14:00 do 16:00, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
     
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.

Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Skargi i wnioski muszą zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
  • adres wnoszącego

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:

  • pisemnie
  • pocztą elektroniczną
  • ustnie do protokołu
  • platforma elektroniczna ePUAP

Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wałczu załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Tryb odwoławczy:Organem sprawującym nadzór nad  Państwowym Powiatowy Inspektorem Sanitarnym w Wałczu właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, adres: ul. Spedytorska 6/7, 70-632 Szczecin

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.02.2021 14:51 Dariusz Gitalewicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Marta Mikołajczak-Brusiło
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 7.0 08.10.2024 16:39 Dariusz Gitalewicz
Skargi i wnioski 6.0 22.06.2023 14:36 Dariusz Gitalewicz
Skargi i wnioski 5.0 22.06.2023 13:58 Dariusz Gitalewicz
Skargi i wnioski 4.0 22.06.2023 08:00 Dariusz Gitalewicz
Skargi i wnioski 3.0 22.06.2023 07:53 Dariusz Gitalewicz
Skargi i wnioski 2.0 30.05.2023 13:33 Dariusz Gitalewicz
Skargi i wnioski 1.0 11.02.2021 14:51 Dariusz Gitalewicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}