Skargi i wnioski
Skargi i wnioski można składać w kancelarii PSSE w m. st. Warszawie przy ul. Kochanowskiego 21 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.30, ponadto pracownicy komórek organizacyjnych przyjmują interesantów od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.30.
PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE SPOSÓB ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 23).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w m. st. Warszawie, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Mazowiecki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, 00-970 Warszawa, ul. Żelazna 79 tel. (0-22) 620.90.01. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
UWAGA:
Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
- adres wnoszącego
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.
SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:
- pisemnie
- telefaxem
- pocztą elektroniczną (sekretariat.psse.warszawa@sanepid.gov.pl)
- ustnie do protokołu (osobiście)
- telefonicznie (do protokołu)
- Skrzynką podawczą (E-Puap)
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego są rejestrowane w Rejestrze skarg i wniosków, a rozpatrywane wg decyzji PPIS przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w m. st. Warszawie załatwia bez zbędnej zwłoki, jednak gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
- Interwencje załatwia się w formie pisemnej.Interwencje mogą być wnoszone pisemnie/ ustnie.
- W przypadku ustnego zgłoszenia interwencji, pracownik Powiatowej Stacji sanitarno – Epidemiologicznej w m. st. Warszawie sporządza protokół, który ma zostać potwierdzony własnoręcznym podpisem w ciągu 2 dni.
- Interwencje, bez potwierdzenia pisemnego są traktowane jako anonimowe i pozostawia się je bez rozpoznania, chyba ze stanowią wiarygodną informację o zagrożeniu zdrowia
lub życia.
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący, niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku braku wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w m. st. Warszawie może podtrzymać swoje stanowisko.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
- Pierwsza publikacja:
- 10.12.2020 12:01 Krzysztof Kula
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Konrad Kalata/Konrad Kalata
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 3.0 | 22.10.2024 13:02 Artur Klekowiecki |
Skargi i wnioski | 2.0 | 10.06.2022 10:19 Artur Klekowiecki |
Skargi i wnioski | 1.0 | 10.12.2020 12:01 Krzysztof Kula |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP