Skargi i wnioski
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wołominie przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach urzędowania Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Wołominie
Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
Skargi i wnioski muszą zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
- adres wnoszącego
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
- pisemnie z podpisem
- faxem
- pocztą elektroniczną (sekretariat.psse.wolomin@sanepid.gov.pl)
- ustnie do protokołu (osobiście)
- telefonicznie (do protokołu – wymaga podpisu osoby zgłaszającej w ciągu 7 dni)
- Skrzynką podawczą (ePUAP)
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego są rejestrowane w Rejestrze skarg i wniosków, a rozpatrywane wg decyzji PPIS przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wołominie załatwia bez zbędnej zwłoki do 1 miesiąca od daty otrzymania (w przypadku spraw skomplikowanych do 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego).