Rozpatrywanie skarg i wniosków
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wołowie / Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Wołowie przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorek w godzinach od 1000 do 1100 i czwartek od 1500 do 1600
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie, pocztą elektroniczną, a także ustnie do protokołu.
W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół z ustnego zgłoszenia, który podpisują wnoszący skargę / wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku telefonicznie wnoszący jest zobowiązany do złożenia wniosku osobiście lub na piśmie pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
Oświadczeniom, których treść posiada cechy skargi lub wniosku, a które nie zostały wniesione we właściwy sposób (w szczególności oświadczeniom telefonicznym), nie nadaje się biegu w trybach właściwych dla skarg i wniosków. Pozyskane w ten sposób informacje mogą zostać wykorzystane w innych trybach działalności organu, w tym w ramach nadzoru sanitarnego.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego – anonimowe – pozostawia się bez rozpoznania. Pozyskane w ten sposób informacje mogą zostać wykorzystane w innych trybach działalności organu, w tym w ramach nadzoru sanitarnego.
Skargi i wnioski załatwiane są bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminach wskazanych w ustawie Kodeks postepowania administracyjnego.