Sekcja Higieny Komunalnej
Do zadań Sekcji Higieny Komunalnej wchodzącej w skład Oddziału Nadzoru Sanitarnego, prowadzonej przez kierownika sekcji, należy sprawowanie nadzoru sanitarnego nad warunkami higieny środowiska, a zwłaszcza wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi, powietrzem w pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt ludzi, glebą, wodami i innymi elementami środowiska, stanem higienicznym nieruchomości, instytucji, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, dróg, ulic, osobowego i towarowego transportu kolejowego, drogowego i lotniczego oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji.
- Sekcja realizuje zadania poprzez:
- sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, a zwłaszcza nad jakością
wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, wody w kąpieliskach, miejscach wykorzystania do kąpieli i pływalniach, powietrza w pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt ludzi, gleby, wód i innych elementów środowiska w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach;
-
- nadzór nad utrzymaniem należytego stanu higienicznego nieruchomości, zakładów pracy, instytucji, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, dróg, ulic oraz osobowego i towarowego transportu kolejowego, drogowego i lotniczego, a także miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
- prowadzenie nadzoru sanitarnego nad postępowaniem ze zwłokami i szczątkami ludzkimi poprzez nadzór nad przeprowadzanymi ekshumacjami oraz nadzór nad warunkami przewozu zwłok i szczątków ludzkich;
- prowadzenie nadzoru nad warunkami higieniczno – sanitarnymi, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotów wykonujących działalność leczniczą;
- współudział w zapobieganiu i zwalczaniu ognisk epidemicznych, akcjach przeciwpowodziowych i działaniach związanych z bioterroryzmem;
- współudział w zabezpieczeniu sanitarnym imprez masowych;
- współpraca z Inspekcją Ochrony Środowiska, Inspekcją Nadzoru Budowlanego, organami ścigania oraz innymi instytucjami i jednostkami w zakresie sprawowanego nadzoru;
- dokonywanie analiz i ocen, sporządzanie planów pracy i sprawozdań;
- nakładanie mandatów karnych za stwierdzone uchybienia;
- przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- prowadzenie ewidencji kontrolowanych obiektów.