Udostępnianie informacji publicznej
Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r., poz.902 tekst ujednolicony Ustawy o dostępie do informacji publicznej). Każdemu przysługuje, z zastrzeżeniem art. 5 Ustawy, prawo dostępu do informacji publicznej.
Udostępnieniu podlega informacja publiczna, która nie znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu.
Wniosek o udostępnienie informacji winien zawierać:
dane podmiotu ubiegającego się o udostępnienie informacji publicznej,określenie przedmiotu wniosku,formę i sposób udostępnienia informacji publicznej.
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej można przesłać:
pocztą elektroniczną na adres: psse.zagan@sanepid.gov.pl faksem na nr: 68 477 66 00 pocztą na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna ul.Szprotawska 45a 68-100 Żagań.
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej nie wymaga uzasadnienia.
Udostępnianie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie 14 dni podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze decyzji. Wnioskodawcy służy odwołanie od decyzji, które rozpoznaje się w terminie 14 dni.
Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z wyjątkiem sytuacji, w których podmiot zobowiązany do udzielenia informacji publicznej ma ponieść dodatkowe koszty w związku ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji lub koniecznością przekształcenia informacji (art. 15 ust. 1 Ustawy). Wówczas w terminie 14 dni od złożenia wniosku powiadamia wnioskodawcę o wysokości opłaty.