W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Pracy

Do zadań Sekcji Higieny Pracy wchodzącej w skład Oddziału Nadzoru Sanitarnego, prowadzonej przez kierownika sekcji, należy kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne warunków zdrowotnych środowiska pracy, a zwłaszcza zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy oraz prowadzenie postępowań administracyjnych                   w sprawach dotyczących środków zastępczych

  1. Zadania w Sekcji realizowane są poprzez:
  1. sprawowanie nadzoru nad warunkami pracy w zakładach pracy w celu ochrony zdrowia zatrudnionych;
  2. prowadzenie postępowań w sprawach chorób zawodowych;
  3. prowadzenie nadzoru nad przestrzeganiem w środowisku pracy przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu i stosowania w działalności zawodowej:
  1. prekursorów narkotyków kategorii 2 oraz kategorii 3,
  2.  substancji chemicznych lub ich mieszanin,
  3. produktów biobójczych i substancji czynnych oraz detergentów;
  1. prowadzenie działań związanych z powiadomieniami w systemie RAPEX;
  2. zbieranie informacji o czynnikach rakotwórczych występujących w zakładach pracy i weryfikację danych;
  3. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem wymagań określonych w przepisach o zawartości niektórych substancji w dymie papierosowym;
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących środków zastępczych;
  5. współpraca w zakresie prowadzonego nadzoru z Państwową Inspekcją Pracy, Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy, Instytutem Medycyny Pracy w Łodzi, Biurem do Spraw Substancji i Preparatów Chemicznych, lekarzami uprawnionymi do prowadzenia badań profilaktycznych, organami ścigania oraz innymi instytucjami              i organizacjami;
  6. dokonywanie analiz i ocen, sporządzanie planów pracy i sprawozdań;
  7. nakładanie mandatów karnych za stwierdzone uchybienia;
  8. przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  9. prowadzenie ewidencji kontrolowanych obiektów.
{"register":{"columns":[]}}