Przyjmowanie i załatwianie spraw
W Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zambrowie wnoszone sprawy załatwiane są na żądanie strony i z urzędu. Podania przyjmowane są w sekretariacie Stacji. Mogą być wniesione za pomocą pisma, telefonu, faxu bądź poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. Pisma zarejestrowane w systemie EZD kierowane są do Państwowego Powiatowego Inspektora. Po zadekretowaniu przez PPIS sprawa kierowana jest do właściwego kierownika komórki organizacyjnej. Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki zgodnie z kolejnością wpływu. O sposobie załatwienia sprawy strona jest informowana na piśmie.
Większość spraw prowadzonych jest z urzędu. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wszczyna i prowadzi postępowanie administracyjne w trybie i terminach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego.
Postępowanie w zakresie skarg i wniosków:
- Inspektor , a w razie jego nieobecności upoważniony pracownik, przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie od godz.8.00 -10.00 w siedzibie Stacji.
- Informacje dotyczące przyjęć w sprawie skarg i wniosków umieszczone są na tablicy ogłoszeń, przy wejściu do budynku Stacji.
- Organizację przyjmowania skarg i wniosków sprawuje sekretariat Stacji, który zobowiązany jest do prowadzenia rejestru skarg i wniosków wpływających do Inspektora.
- Merytoryczne załatwianie skarg i wniosków należy do właściwych ze względu na przedmiot skargi i wniosku - komórek organizacyjnych Stacji i samodzielnych stanowisk pracy oraz odbywa się pod nadzorem radcy prawnego.