Plan pracy koordynatora do spraw dostępności w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zielonej Górze na lata 2020-2024
Zatwierdzam
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
Dorota Baranowska
Plan pracy koordynatora do spraw dostępności
w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zielonej Górze na lata 2020-2024
ZAKRES DZIAŁANIA |
SPOSÓB REALIZACJI |
REALIZATOR |
TERMIN |
Dostosowanie strony www i BiP do wymogów Ustawy o dostępności cyfrowej (1) publikacja deklaracji dostępności na stronie internetowej PSSE oraz BIP. |
Opracowanie planu dostosowania strony internetowej oraz BIP i publikacja deklaracji dostępności. |
Koordynator, zespół ds. dostępności |
Do 23.09.2020r. |
Powołanie koordynatora ds. dostępności przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. |
Umieszczenie informacji na stronie internetowej oraz na BIP danych o osobach wyznaczonych na koordynatora ds. dostępności. |
Dyrektor PSSE. |
Do 30.09.2020r. |
Przygotowanie i publikacja raportu dostępności w PSSE. |
Opublikowanie informacji na stronie internetowej oraz stronie BIP. |
Koordynator, zespół ds. dostępności.
|
Do 31.03.2021r. |
Zapobieganie powstawaniu barier w obszarze dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno- komunikacyjnej
|
Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności.
|
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
W całym okresie czasu |
Zapewnienie dostępności architektonicznej.
|
Sprawdzenie stanu oznakowania budynku, ułatwiającego dostęp do PSSE. |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
Do końca 2021r. |
Kontrastowe oznakowanie drzwi wejściowych oraz oznaczenie ostrzegawcze schodów. |
Koordynator, zespół ds. dostępności, inspektor BHP. |
Do 30.06.2022r. |
|
Zapewnienie dostępu alternatywnego w obiekcie, w przypadku braku dostępności architektonicznej.
|
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
W całym okresie czasu |
|
Zapewnienie informacji wizualnej o rozmieszczeniu pomieszczeń. |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
Do 31.12.2021r. |
|
Zakup pętli indukcyjnej do użytku w wybranych punktach stacji. |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
Do końca 2022r. |
|
Opracowanie procedury ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami oraz przygotowanie pokoju dla osób niepełnosprawnych i ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator, inspektor BHP, Inspektor PPOŻ, zespół ds. dostępności. |
Do 31.12.2021r. |
|
Zakup noszy do ewakuacji oraz wyznaczenie osób odpowiedzialnych za opiekę nad niepełnosprawnymi. |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
Do końca 2023r. |
|
Montaż ścieżek poziomych dla osób niewidomych w wybranych punktach siedziby PSSE. |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
Do końca 2024r. |
|
Przygotowanie 2 miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych przed wejściem głównym. |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
Do 30.06.2022r. |
|
Zapewnienie dostępu do budynku osobom korzystającym z psa asystującego i psa przewodnika. |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
W całym okresie czasu |
|
Zapewnienie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
|
Szkolenie pracowników w zakresie obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
W całym okresie czasu |
Zapewnienie przyzwania asystenta za pomocą sygnału dźwiękowego (dzwonek na poziomie parteru POI). |
Koordynator, zespół ds. dostępności. |
Do 31.12.2021r. |
Podstawa Prawna:
1) Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 848)
2) Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r., poz. 1696)
Materiały
Plan pracy koordynatora dostępności PSSE na lata 2020 - 2024Plan_pracy_koordynatora_dostepności_PSSE_2020-2024.pdf 0.37MB