W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan pracy koordynatora do spraw dostępności w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zielonej Górze na lata 2020-2024

Zatwierdzam

 

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny

Dorota Baranowska

 

Plan pracy koordynatora do spraw dostępności

w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zielonej Górze na lata 2020-2024

ZAKRES DZIAŁANIA

SPOSÓB REALIZACJI

REALIZATOR

TERMIN

Dostosowanie strony www i BiP do wymogów Ustawy           o dostępności cyfrowej (1)  publikacja deklaracji dostępności na stronie internetowej PSSE oraz BIP.

Opracowanie planu dostosowania strony internetowej oraz BIP  i publikacja deklaracji dostępności.
 

Koordynator, zespół ds. dostępności

Do 23.09.2020r.

Powołanie koordynatora ds. dostępności przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

Umieszczenie  informacji na stronie internetowej oraz  na BIP danych o osobach wyznaczonych na koordynatora ds. dostępności.

Dyrektor PSSE.

Do 30.09.2020r.

Przygotowanie i publikacja raportu dostępności w PSSE.

Opublikowanie informacji na stronie internetowej oraz stronie BIP.

Koordynator, zespół ds. dostępności.

 

Do 31.03.2021r.

Zapobieganie powstawaniu barier w obszarze dostępności architektonicznej, cyfrowej  i informacyjno- komunikacyjnej

 

Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami  w zakresie dostępności.

 

Koordynator,

zespół ds. dostępności.

W całym okresie czasu

Zapewnienie dostępności architektonicznej.

 

Sprawdzenie stanu oznakowania budynku, ułatwiającego dostęp do PSSE.

Koordynator,

zespół ds. dostępności.

Do końca 2021r.

Kontrastowe oznakowanie drzwi wejściowych oraz oznaczenie ostrzegawcze schodów.

Koordynator,

zespół ds. dostępności, inspektor BHP.

Do 30.06.2022r.

Zapewnienie dostępu alternatywnego w obiekcie, w przypadku braku dostępności architektonicznej.

 

Koordynator, zespół ds. dostępności.

W całym okresie czasu

Zapewnienie informacji wizualnej o rozmieszczeniu pomieszczeń.

Koordynator, zespół ds. dostępności.

Do 31.12.2021r.

Zakup pętli indukcyjnej do użytku  w wybranych punktach stacji.

Koordynator, zespół ds. dostępności.

Do końca 2022r.

Opracowanie procedury ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami oraz przygotowanie pokoju dla osób niepełnosprawnych i ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator, inspektor BHP, Inspektor PPOŻ, zespół ds. dostępności.

Do 31.12.2021r.

Zakup noszy do ewakuacji oraz wyznaczenie osób odpowiedzialnych za opiekę nad niepełnosprawnymi.

Koordynator,

zespół ds. dostępności.

Do końca 2023r.

Montaż ścieżek poziomych dla osób niewidomych w wybranych punktach siedziby PSSE.

Koordynator,

zespół ds. dostępności.

Do końca 2024r.

Przygotowanie 2 miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych przed wejściem głównym.

Koordynator,

zespół ds. dostępności.

Do     30.06.2022r.

Zapewnienie dostępu do budynku osobom korzystającym z psa asystującego i psa przewodnika.

Koordynator, zespół ds. dostępności.

W całym okresie czasu

Zapewnienie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

 

Szkolenie pracowników  w zakresie obsługi klientów  ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator, zespół ds. dostępności.

W całym okresie czasu

Zapewnienie przyzwania asystenta za pomocą sygnału dźwiękowego (dzwonek na poziomie parteru POI).

Koordynator,

zespół ds. dostępności.

Do 31.12.2021r.

 

Podstawa Prawna:

1) Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 848)

2) Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r., poz. 1696)

Materiały

Plan pracy koordynatora dostępności PSSE na lata 2020 - 2024
Plan​_pracy​_koordynatora​_dostepności​_PSSE​_2020-2024.pdf 0.37MB
{"register":{"columns":[]}}