W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Postępowanie ze skargami, wnioskami i reklamacjami

Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ich pracowników można składać:


Za pomocą platformy e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej)

Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP, należy się zarejestrować oraz posiadać
tzw.„Profil Zaufany” lub certyfikowany podpis elektroniczny.


Osobiście (do protokołu)

Miejscem przyjmowania interesantów w sprawach skargi wniosków jest Punkt Obsługi Interesanta Powiatowej Stacji Sanitarn-Epidemiologicznej w Zielonej Górze ul. Jasna 10.


Pocztą na adres:

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zielonej Górze
ul. Jasna 10
65-470 Zielona Góra


Pocztą elektroniczną:

e-mail: psse.zielonagora@sanepid.gov.pl


lub faksem: (68) 351 47 96


Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Zielonej Górze przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godz: 08.00 - 09.00 i 15:00 – 16:00

po uprzednim, ustaleniu terminu spotkania: Tel: (68) 325 46 71 wew.0212.


1. Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572),

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

2. Przedmiotem skargi może być w szczególności:

zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

3, Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:

sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

4. Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby.

UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

5. Skargi i wnioski muszą zawierać:

a) imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
b) adres wnoszącego.

UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

6. Terminy załatwiania skarg i wniosków:

Skargi /wnioski Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Zielonej Górze załatwia bez zbędnej zwłoki, jednak gdy skarga /wniosek wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego lub badania akt – załatwiana jest w terminie miesiąca od daty otrzymania. Skargi/ wnioski szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego. W razie niemożności rozpatrzenia/ załatwienia skargi/wniosku w tym terminie organ zawiadomi wnioskodawcę czynnościach podjętych w celu załatwienia sprawy oraz o przewidywanym terminie rozpatrzenia/ załatwienia skargi/ wniosku.

7. Tryb odwoławczy:

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Zielonej Górze właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Lubuski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Gorzowie Wlkp., adres: ul. Jagiellończyka 8b, 66-400 Gorzów Wlkp.

{"register":{"columns":[]}}