Skargi i wnioski
09.12.2021
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej gwarantuje każdemu prawo do składania skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku odbywa się według przepisów:
• ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
• rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
RDOŚ w Gdańsku rozpatruje oraz załatwia skargi i wnioski w ramach swojej właściwości. Jeżeli organ nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
• listownie na adres:
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku
ul. Chmielna 54/57,
80 - 748 Gdańsk
• osobiście w Kancelarii RDOŚ w Gdańsku przy ul. Chmielnej 54/57, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30-15:30
• drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat.gdansk@rdos.gov.pl
• za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP
• skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z Naczelnikiem Wydziału do spraw Administracyjnych. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Skargę lub wniosek należy uzupełnić o: imię, nazwisko (nazwę) oraz adres nadawcy (w przypadku korespondencji przesyłanej pocztą elektroniczną również adres e-mail).
Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W kierowanej do Kancelarii korespondencji można zastrzec, że zawarte w pismach dane osobowe nie powinny być przekazywane innym organom administracji.
Skargi i wnioski wpływające do RDOŚ w Gdańsku ewidencjonuje się w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez Naczelnika Wydziału do spraw Administracyjnych.
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Za rozpatrywanie skarg i wniosków nie pobiera się opłat.
Za złożenie skargi lub wniosku braku jest możliwości stawiania obywatelom jakichkolwiek zarzutów z powodu ich złożenia.
- Pierwsza publikacja:
- 09.12.2021 12:57 Sebastian Gronowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Organizacyjny oraz Informacji o Środowisku
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 4.0 | 13.07.2023 07:38 Sebastian Gronowski |
Skargi i wnioski | 3.0 | 12.07.2023 14:35 Sebastian Gronowski |
Skargi i wnioski | 2.0 | 09.12.2021 13:24 Sebastian Gronowski |
Skargi i wnioski | 1.0 | 09.12.2021 12:57 Sebastian Gronowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP