W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ustalenie planu remediacji dla historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku
Zadanie Ustalenie planu remediacji dla historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji, który zawiera projekt planu remediacji; do pisemnego wniosku dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.

Projekt planu remediacji powinien zawierać informacje o:
1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
2) aktualnym i o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowie;
4) nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium akredytowane;
5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;
8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium akredytowane.
Forma załatwienia sprawy Decyzja
Miejsce złożenia dokumentów

Dokumenty można składać:

1) osobiście lub pocztą na adres:

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku
ul. Chmielna 54/57, 80 - 748 Gdańsk

2) w formie elektronicznej poprzez platformę ePUAP: 

/rdos_gdansk/SkrytkaESP

Opłata

10 zł 
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za wydanie decyzji ustalającej plan remediacji”.

Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej:
Urząd Miejski w Gdańsku
31 1240 1268 1111 0010 3877 3935

Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Uwagi / inne informacji Do historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska. Dział IV Ochrona powierzchni ziemi.

 

{"register":{"columns":[]}}