W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Ocen Oddziaływania na Środowisko
Zadanie Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć:
1) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia;
2) w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia;
3) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej teren realizacji przedsięwzięcia oraz obszar oddziaływania przedsięwzięcia;
3a) mapę przedstawiającą teren realizacji przedsięwzięcia wraz z zasięgiem oddziaływania przedsięwzięcia;
4) wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku;
5) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
6) dowód uiszczenia opłaty skarbowej;
7) oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli strona działa przez pełnomocnika.

Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko / kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w trzech, a w przypadku gdy w postępowaniu uczestniczy dyrektor urzędu morskiego - w czterech egzemplarzach, wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.

Kopie map ewidencyjnych oraz wypisy z rejestru gruntów winny być zgodne z rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
 
Forma załatwienia sprawy Decyzja administracyjna.
Miejsce złożenia dokumentów

Dokumenty można składać:

1) osobiście lub pocztą na adres:

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku
ul. Chmielna 54/57, 80 - 748 Gdańsk

2) w formie elektronicznej poprzez platformę ePUAP: 

/rdos_gdansk/SkrytkaESP

Opłata

205 zł 
Tytuł wpłaty „Opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach”
17 zł
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”

Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej:
Urząd Miejski w Gdańsku
31 1240 1268 1111 0010 3877 3935

Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi / inne informacje Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z informacją.
{"register":{"columns":[]}}