W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Kto może złożyć skargę lub wniosek?          

Każdy ma prawo złożyć skargę do organów władzy publicznej, organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. Ich złożenie jest zwolnione z opłat.

Skargę możesz złożyć w interesie:

  • publicznym;
  • własnym;
  • innej osoby – za jej zgodą.

Przedmiotem skargi może być w szczególności:

  • zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy właściwe albo przez ich pracowników;
  • naruszenie praworządności lub interesów skarżących;
  •  przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi, jeżeli działał w granicach dozwolonych prawem.

Jak złożyć skargę lub wniosek?

Skarga i wniosek nie mają ustalonego wzoru. O tym, czy pismo jest skargą/wnioskiem decyduje jego treść, a nie forma. Skarga lub wniosek – zwłaszcza ten wysłany pocztą tradycyjną i elektroniczną – powinien zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę);
  • adres zamieszkania osoby, która wnosi skargę wraz z kodem pocztowym;
  • precyzyjnie określone zarzuty/żądania.

Skargi i wnioski składane anonimowo nie będą rozpatrywane. W swojej skardze/wniosku możesz umieścić zastrzeżenie, że Twoje dane osobowe nie mogą być przekazywane innym organom administracji, za wyjątkiem Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Skargę i wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim możesz złożyć:

  • pocztą tradycyjną na adres:
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim
    ul. Jagiellończyka 13
    66-400 Gorzów Wielkopolski;
  • osobiście, doręczając ją do sekretariatu Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim w godzinach pracy tj. od poniedziałku do piątku, od godz. 7:30 do 15:30;
  • pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@gorzowwlkp.rdos.gov.pl;
  • faksem pod nr 95 712 50 45;
  • poprzez skrzynkę ePUAP;
  • ustnie do protokołu.

Ważne!
Wniesienie skargi ustnie do protokołu wymaga osobistej obecności osoby, która wnosi skargę i okazania ważnego dokumentu tożsamości. Protokół podpisuje zarówno osoba wnosząca skargę oraz ta, która ją przyjmuje. W protokole powinna znaleźć się data przyjęcia skargi, imię, nazwisko (nazwa), adres osoby zgłaszającej oraz zwięzły opis treści sprawy.

Kiedy mogę złożyć dokumenty?

W Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim skargę lub wniosek możesz złożyć codziennie w godzinach pracy urzędu tj. od poniedziałku do piątku, od godziny 7:30 do godziny 15:30.

Dodatkowo w ramach stałego dyżuru, w każdy poniedziałek, który nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, od godziny 14:00 do godz. 16:00 skargi i wnioski przyjmuje Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim wraz z zastępcą oraz wszystkimi naczelnikami wydziałów.

Osobą odpowiedzialną za prowadzenie rejestru skarg i wniosków w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim jest Anna Marcinkiewicz.

Co zrobi urząd?    

Jeżeli Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska jest organem właściwym do rozpatrzenia Twojej skargi/wniosku wtedy przeprowadzimy postępowanie wyjaśniające, a odpowiedź prześlemy na wskazany adres.

Jeżeli Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie jest organem właściwym do rozpatrzenia Twojej skarg/wniosku, wtedy przekażemy sprawę do organu właściwego lub poinformujemy Cię o tym, który organ jest tym właściwym.

Nie odpowiemy na skargę/wniosek, który ponawiasz w sprawie już rozpatrzonej, jeśli nie wnosisz do niej nowych faktów.

Jaki jest czas realizacji? 

Załatwienie skargi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie jednego miesiąca od daty jej wpływu do Urzędu, a w przypadku skargi szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.

Jak się odwołać? 

Postępowanie skargowe jest postępowaniem jednoinstancyjnym i nie przysługuje od niego odwołanie.

Informacje dla osób z niepełnosprawnościami

Wejście główne do siedziby Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim znajduje się od strony ul. Jagiellończyka i posiada podjazd dla osób poruszających się na wózku.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zajmuje parter i I piętro. W budynku jest winda. Na I piętrze w holu głównym, po lewej stronie, znajduje się sekretariat. Sekretariat jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Większość wejść do pomieszczeń biurowych nie ma progów.

Podczas załatwiania spraw w urzędzie można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika. Wystarczy zgłosić taką potrzebę co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowaną wizytą w urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Przed budynkiem, na ul. Jagiellończyka, zostało wyznaczone miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej.       

Podstawa prawna 

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483 ze zm.);

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2018.2096 t.j.)

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. nr 5 poz. 46)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.10.2022 12:13 Kamila Skołuda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Organizacyjno-Finansowy
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 3.0 07.05.2024 08:29 Kamila Skołuda
Skargi i wnioski 2.0 31.01.2024 14:19 Kamila Skołuda
Skargi i wnioski 1.0 03.10.2022 12:13 Kamila Skołuda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}