W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Petycje - informacje ogólne

Od 6 września 2015 r. obowiązuję ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. poz. 1195). Ustawa określa zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji, w szczególności:

  • sposób postępowania w przypadku złożenia petycji niezgodnej z wymogami ustawy,
  • terminy
  • sposób załatwienia petycji.

Unormowania ustawy o petycjach, stanowią realizację postanowień art. 63 Konstytucji RP, zgodnie z którym każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

Petycje kierowane do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi można nadsyłać:

  • pocztą tradycyjną na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi, ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź
  • pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@lodz.rdos.gov.pl
  • poprzez wypełnienie formularza oraz dołączenie podpisanego, podpisem elektronicznym, dokumentu on-line na platformie ePUAP
  • faksem pod nr +48 42 66-50-371
  • doręczać bezpośrednio do kancelarii Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30
{"register":{"columns":[]}}