W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia pomnika przyrody

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000
Zadanie

Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia pomnika przyrody.

Podstawa prawna Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Wymagane
dokumenty
potrzebne
do rozpatrzenia
sprawy
► Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia pomnika przyrody.

► W przypadku ustanowienia pomnika przyrody projekt uchwały zawierający w szczególności: 1a. Dla pomników przyrody ożywionej:
-rodzaj pomnika przyrody: drzewo, krzew, grupa drzew, krzewów, rząd, szpaler, aleja,
- nazwa pomnika przyrody: nazwa gatunkowa polska i łacińska, odmiana,
- opis obiektu: wiek, obwód mierzony na wysokości 130cm, wysokość obiektu, rozpiętość korony, charakterystyka pokroju.
1b. Dla pomników przyrody nieożywionej:
- rodzaj pomnika przyrody: źródło, wodospad, wywierzysko, skałki, jar, głaz narzutowy, jaskinia,
- opis pomnika przyrody: skład wody, rodzaj skały lub minerału, wysokość wodospadu, długość i głębokość jaskini, inne ogólne.
2. Położenie: szczegółowy opis lokalizacji (powiat, gmina, miejscowość, działka ewidencyjna, nadleśnictwo, leśnictwo, obręb, oddział/pododdział) wraz z załącznikiem mapowym (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją obiektu.
3. Szczególne cele ochrony.
4. Ustalenia dotyczące ochrony czynnej obiektu.
5. Zakazy właściwe dla obiektu wybrane spośród zakazów wymienionych w art. 45 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody.
6. Nazwę sprawującego nadzór.
7. Uzasadnienie, ocenę skutków regulacji.
Ponadto, należy załączyć dokumentację umożliwiającą ocenę zasadności wniosku o ustanowienie ochronności:
- dokumentacja fotograficzna obiektu (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania),
- uzasadnienie merytoryczne wyboru zakazów z katalogu zakazów określonych w ww. art. 45 ust. 1,
- określenie położenia w stosunku do innych form ochrony przyrody wskazanych w art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody.

► W przypadku zniesienia pomnika przyrody projekt uchwały zawierający w szczególności:
- wskazanie wytracanego/wytracanej części aktu prawa miejscowego dla likwidowanego pomnika przyrody,
- uzasadnienie.
Ponadto, należy podać:
- dla pomników przyrody ożywionej: ocenę stanu zdrowotnego z uwzględnieniem oceny w zakresie zabiegów pielęgnacyjno-zabezpieczających zgodnych z ogólnie przyjętymi zasadami (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji),
- dla pomników przyrody nieożywionej: ocenę stanu obiektu, w tym zagrożeń (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji).

► W przypadku zniesienia ochronności z części pomnika przyrody projekt uchwały zawierający w szczególności:
- wskazanie obowiązującego aktu prawa miejscowego dla całego pomnika przyrody,
- wskazanie zakresu zmian w obowiązującym akcie prawa miejscowego, w szczególności wskazanie nowego brzmienia dotyczącego rodzaju, nazwy, opisu obiektu pozostającego pod ochroną,
- ponadto należy dołączyć załącznik mapowy (mapa ewidencyjna) z naniesioną aktualną lokalizacją obiektu pozostającego pod ochroną.
Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o zniesienie ochronności:
- ocena dotycząca utraty wartości przyrodniczych, ze względu na które ustanowiono pomnik przyrody,
- dokumentacja poświadczająca konieczność realizacji inwestycji celu publicznego lub zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji):
» dla pomników przyrody ożywionej: ocena stanu zdrowotnego z uwzględnieniem oceny w zakresie zabiegów pielęgnacyjno-zabezpieczających zgodnych z ogólnie przyjętymi zasadami,
» dla pomników przyrody nieożywionej: ocena stanu obiektu, w tym zagrożeń,
- dokumentacja fotograficzna pomnika przyrody projektowanego do wyłączenia spod ochrony (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania).
Forma załatwienia sprawy Uzgodnienie w formie pisemnej.
Miejsce złożenia
dokumentów
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi
ul. Traugutta 25
90-113 Łódź
tel.: 42 66-50-370, fax: 42 66-50-371
e-mail: sekretariat.lodz@rdos.gov.pl
Opłata Brak
Tryb odwoławczy Brak
Uwagi / inne informacje Wnioskodawca obowiązany jest dołączyć do wniosku wszystkie wymagane załączniki. Brak wypełnienia któregokolwiek punktu wniosku będzie traktowany jako brak formalny.
Wnioski do pobrania Wniosek

Materiały

Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia pomnika przyrody
wniosek​_o​_uzgodnienie​_ustanowienia​_pomnika​_przyrody.doc 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
17.01.2022 10:06 Michał Kulawiecki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
RDOŚ w Łodzi
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia pomnika przyrody 1.0 17.01.2022 10:06 Michał Kulawiecki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}