Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi.
Wymagania formalne dotyczące wniosku | |
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem | |
Zadanie | Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska. |
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy |
Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi, zawiera projekt planu remediacji obejmujący informacje o: 1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni; 2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu; 3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy; 4) o nazwach substancji powodujących ryzyko wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska; 5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartość w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja; 6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska; 7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 – jeżeli zachodzi taka potrzeba; 8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji; 9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji; 10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. |
Forma załatwienia sprawy | Decyzja |
Miejsce złożenia dokumentów | Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodziul. Traugutta 2590-113 Łódźtel.: 42 66-50-370, fax: 42 66-50-371e-mail: sekretariat.lodz@rdos.gov.pl |
Opłata |
10 zł Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi" |
Tryb odwoławczy | Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi. |
Uwagi / inne informacji | Do pisemnego wniosku o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych. |
Wnioski do pobrania | Brak |
- Pierwsza publikacja:
- 02.12.2021 14:11 magdalena.tazbir.lodz@rdos.gov.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- RDOŚ w Łodzi
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi. | 1.0 | 02.12.2021 14:11 magdalena.tazbir.lodz@rdos.gov.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP