B7 - Zezwolenie na zbieranie odpadów
KARTA USŁUGI ZEZWOLENIE NA ZBIERANIE ODPADÓW NA TERENACH ZAMKNIĘTYCH |
|
Co chcę załatwić? |
Uzyskać zezwolenia na zbieranie odpadów na terenach zamkniętych. |
Kogo dotyczy? |
Dotyczy podmiotów, które planują prowadzić działalność/prowadzą działalność w zakresie zbieranie odpadów na terenach zamkniętych. |
Jak przygotować wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów? |
Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się na wniosek, który powinien zawierać
a. miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów, b. maksymalnej masy poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalnej łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane w okresie roku, c. największej masy odpadów, które mogłyby być magazynowane w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającej z wymiarów instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów, d.całkowitej pojemności (wyrażonej w Mg) instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów;
10. proponowaną formę i wysokość zabezpieczenia roszczeń, o którym mowa w art. 48a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; 11. informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów. |
Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku? |
a. posiadacza odpadów będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, b. wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej posiadacza odpadów będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej - za przestępstwa przeciwko środowisku lub przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny;
a. osoby, o której mowa w pkt 1 lit. a, b. posiadacza odpadów będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej tego posiadacza odpadów prowadzącego działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, – w ostatnich 10 latach nie wydano ostatecznej decyzji o cofnięciu zezwolenia na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub nie wymierzono co najmniej trzykrotnie administracyjnej kary pieniężnej, o której mowa w art. 194 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w wysokości przekraczającej łącznie kwotę 150 000 zł;
a. w stosunku do którego w ostatnich 10 latach wydano ostateczną decyzję o cofnięciu zezwolenia na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub b. któremu wymierzono co najmniej trzykrotnie administracyjną karę pieniężną, o której mowa w art. 194 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w ostatnich 10 latach, w wysokości przekraczającej łącznie kwotę 150 000 zł – za naruszenia popełnione w czasie, gdy jest lub był wspólnikiem, prokurentem, członkiem rady nadzorczej lub członkiem zarządu tego innego przedsiębiorcy; UWAGA! Oświadczenia, o których mowa w pkt 3–5, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
10. w przypadku wniosku o zezwolenie na: a. zbieranie odpadów niebezpiecznych, b. zbieranie odpadów komunalnych lub odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych, - dokument potwierdzający prawo własności, prawo użytkowania wieczystego, prawo użytkowania albo umowę dzierżawy nieruchomości, o której mowa w art. 41b ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (powyższe nie dotyczy jednostek budżetowych); 11. dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym mają być magazynowane odpady; 12. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej. |
Ile muszę zapłacić? |
Za wydanie zezwolenia zapłacisz zgodnie z częścią III pkt 43c załącznika do ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 616 zł Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy: Urząd Miasta Opola, Bank Millennium SA nr: 03 1160 2202 0000 0002 1515 3249 tytułem: "opłata za wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów" Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów.
Z opłaty skarbowej zwolnione są m.in.: jednostki budżetowe czy jednostki samorządu terytorialnego. |
Kiedy złożyć dokumenty? |
Dokumenty złóż w dogodnym dla Ciebie terminie. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Dokumenty możesz złożyć osobiście w sekretariacie naszego Urzędu, drogą pocztową na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu ul. Firmowa 1, 45-594 Opole Sekretariat: pok. 4.30, III piętro lub
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 – 15.30. |
Co zrobi urząd? |
Rozpatrzymy Twój wniosek i:
Odmowa wydania zezwolenia na zbieranie odpadów jest konieczna w przypadku, gdy zamierzony sposób gospodarowania odpadami:
Decyzję wyślemy na podany we wniosku adres. |
Jaki jest czas realizacji? |
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku (do 2 miesięcy w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych, o czym zostaniesz poinformowany). |
Jak się odwołać? |
Od decyzji możesz odwołać się do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej doręczenia. |
Informacje dodatkowe |
Regionalny dyrektor ochrony środowiska jest właściwy do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów, gdy miejsce prowadzenia tej działalności znajduje się na terenie zamkniętym, rozumianym jako teren, a w szczególnych przypadkach obiekt budowlany lub jego część, dostępny wyłącznie dla osób uprawnionych oraz wyznaczony w sposób określony w ustawie z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne. Zezwolenie na zbieranie odpadów oraz pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie odpadów są wydawane po przeprowadzeniu przez wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska, z udziałem przedstawiciela właściwego organu, kontroli instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub miejsc magazynowania odpadów, w których ma być prowadzone zbieranie odpadów, w zakresie spełniania wymagań określonych w przepisach ochrony środowiska. Zezwolenie na zbieranie odpadów oraz pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie odpadów są wydawane po przeprowadzeniu przez komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej kontroli instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub miejsc magazynowania odpadów, w których ma być prowadzone zbieranie odpadów, w zakresie spełniania wymagań określonych w przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej oraz w zakresie zgodności z warunkami ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w operacie przeciwpożarowym, o którym mowa w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, oraz w postanowieniu, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ww. ustawy. Przepisów dotyczących przeprowadzania kontroli przez komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej oraz wykonania operatu przeciwpożarowego, o którym mowa w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, nie stosuje się w przypadkU:
Magazynowanie odpadów może odbywać się na terenie, do którego posiadacz odpadów ma tytuł prawny(rozumie się przez to prawo własności, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, ograniczone prawo rzeczowe albo stosunek zobowiązaniowy). Więcej informacji uzyskasz pod nr telefonu: 77 45-26-237, fax: 77 45-26-231. |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. |
Materiały
Wzór wniosku o zezwolenie na zbieranie odpadów na terenach zamkniętychwzór_wniosku_o_zezwolenie_na_zbieranie_odpadów_na_terenach_zamkniętych.doc 0.07MB