W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

e-Doręczenia

Nasz adres to:     

AE:PL-32172-91780-DJHHW-27

Obowiązują od 01.01.2025 r. w organach administracji rządowej oraz jednostkach budżetowych obsługujących te organy (art. 155 ust. 1 ustawy).

Informacje o e-Doręczeniach

To cyfrowa forma komunikacji obywateli oraz przedsiębiorców z administracją publiczną (podmiotami publicznymi). Nowa forma ma być równoważna z dotychczasową przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub z doręczeniem osobistym. Dla osób wykluczonych cyfrowo przewidziano tzw. publiczną usługę hybrydową (PUH). Korespondencja ze strony podmiotów publicznych, w takich wypadkach, ma docierać w formie papierowej, choć w urzędach będzie zapisana cyfrowo.

Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą miały obowiązek mieć adres do doręczeń elektronicznych i prowadzić korespondencję za pośrednictwem e-Doręczeń.

Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego są: rozporządzenie UE eIDAS i ustawa o doręczeniach elektronicznych UoDE.

Co wyróżnia e-Doręczenia

Elektroniczne, czyli szybkie i wygodne

W skrzynce do e-Doręczeń możesz wysyłać i odbierać dokumenty elektroniczne o dogodnej porze i z dowolnego miejsca. Wystarczy, że masz internet. Nie musisz czekać na listonosza ani iść na pocztę.
Urzędy będą komunikować się z Tobą przez doręczenia elektroniczne i zarządzać dokumentacją w formie cyfrowej.

Rejestrowane, czyli bezpieczne i pewne

Gdy wysyłasz dokumenty przez e-Doręczenia, trafiają one zawsze do właściwej osoby. Gdy je odbierasz, wiesz, kto je wysłał i masz pewność, że nikt się nie podszywa pod tę osobę czy instytucję. Przesłane dokumenty pozostają nienaruszone. Możesz również pobrać prawnie ważne dowody na to, kto i kiedy je wysłał i odebrał.

Powszechne, czyli dla każdego

e-Doręczenia są dla obywateli, firm i urzędów. Żeby z nich korzystać, trzeba założyć adres do e-Doręczeń. Dla osób, które nie mają jeszcze adresu do e-Doręczeń, jest usługa hybrydowa (łączona), czyli elektroniczno-papierowa. Urząd wysyła dokument elektroniczny, który trafia na pocztę. Tam jest automatycznie drukowany i wysyłany do adresata.

Stopniowo wszystkie urzędy zaczną używać e-Doręczeń do komunikacji z obywatelami i firmami. Będą mogły połączyć z e-Doręczeniami swoje systemy elektronicznego zarządzania dokumentami.
Dzięki standardowi technicznemu e-Doręczeń również inni zaufani dostawcy na rynku będą mogli uruchomić usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Kogo dotyczy obowiązek korzystania z e-Doręczeń

Obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich podmiotów publicznych oraz firm rejestrowanych w KRS i CEiDG.
Obowiązek ten będzie wprowadzany stopniowo, zgodnie z ustalonym harmonogramem.

Informacje dostępne również na stronie https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/czym-sa-e-doreczenia.

Przeczytaj więcej o e-Doręczeniach.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.12.2024 10:13 Piotr Kozłowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Piotr Kozłowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
e-Doręczenia 10.0 20.12.2024 11:20 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 9.0 20.12.2024 11:19 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 8.0 20.12.2024 11:14 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 7.0 20.12.2024 11:06 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 6.0 20.12.2024 11:04 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 5.0 20.12.2024 10:58 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 4.0 20.12.2024 10:18 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 3.0 20.12.2024 10:17 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 2.0 20.12.2024 10:16 Piotr Kozłowski
e-Doręczenia 1.0 20.12.2024 10:13 Piotr Kozłowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}