Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2021-07-01.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-07-01.
Strona BIP zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Oświadczenie sporządzono dnia 2021.07.01 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Wydziałem Organizacji, Promocji i Edukacji: tel. 32 609 45 49; 32 609 45 08; email: organizacja@katowice.lasy.gov.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach, Katowice, ul. Huberta 43/45, 40-543 Katowice.
Biuro Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach mieści się na ulicy Huberta 43/45 w Katowicach.
Budynek ma kształt prostokąta i posiada pięć kondygnacji użytkowych. W budynku może przebywać 100 osób jednocześnie. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:30 – 15:30.
Wejście główne do biura znajduje się od strony ulicy Huberta. Wyjście usytuowane jest na poziomie trzech schodów przed rozsuwanymi drzwiami głównymi. Wejścia techniczne znajduje się po lewej stronie budynku i jest niedostępne dla osób nieuprawnionych (spoza siedziby RDLP).
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przed budynkiem wzdłuż ulicy Huberta. Parkowanie pojazdów jest również możliwe za bramą wjazdową przynależną do siedziby biura RDLP. Nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Przed wejściem znajduje się podjazd dla wózków dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne prowadzi do holu oraz punktu kancelaryjnego, gdzie dokonuje się rejestracji gości. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni. Sekretariat gabinetu Dyrektora znajduje się na ostatnim piętrze, na które można dostać się windą lub schodami.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest na wszystkich poziomach biura.
Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
Korytarze przebiegają na wszystkich poziomach przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.