W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

COVID19: Szczepienia dzieci w szkołach

28.09.2021

Działania prowadzone w ramach „Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19” nie są nakierowane na wypromowanie określonego produktu leczniczego. "Pamiętajmy, że produkty stosowane w ramach szczepień przeciwko COVID-19 nie są dostępne w obrocie detalicznym, nie może więc być mowy o reklamie produktu leczniczego" - podkreśla Rzecznik Praw Pacjenta.

Zgodnie z art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Aby mówić o reklamie produktu leczniczego w rozumieniu ww. przepisu, reklama musi dotyczyć konkretnego produktu leczniczego i być nakierowana na osiągnięcie jednego z wymienionych w przepisie efektów.

Z taką sytuacją nie mamy do czynienia w przypadku akcji promującej szczepienia przeciw COVID-19 w szkołach. Jej celem jest przekazanie uczniom ogólnych informacji związanych z działaniem szczepionek i promocja szczepień przeciw COVID-19, jako skutecznego środka w walce z epidemią wirusa SARS-CoV-2. Opisane działania są elementem „Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19”, którego celem jest osiągnięcie poziomu zaszczepienia społeczeństwa umożliwiającego zapanowanie nad pandemią COVID-19. Są to wyłącznie działania o charakterze informacyjnym, edukacyjnym oraz profrekwencyjnym i mają zachęcić społeczeństwo do poddania się szczepieniu przeciwko COVID-19.
 

{"register":{"columns":[]}}