W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dobre praktyki w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt

15.01.2025

Zarządzanie kolejką pacjentów oraz efektywne odwoływanie wizyt to kluczowe aspekty organizacji pracy placówek medycznych, ale przede wszystkim są to działania zwiększające efektywność pracy lekarzy i zadowolenie pacjentów. W odpowiedzi na te wyzwania, Urszula Szybowicz, przedstawicielka Polskiej Federacji Szpitali oraz Fundacji „Nie Widać Po Mnie", zaproponowała zestaw dobrych praktyk, które mogą znacząco poprawić funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia właśnie w tym obszarze.

Grafika zawiera zdjęcie na którym widać lekarza oraz pacjenta siedzących przy biurku. Postacie widoczne są od szyi do pasa. Na szyi lekarza znajduje się stetoskop a w ręku trzyma dokumenty.

Propozycje Urszuli Szybowicz znajdują się w zakładce ,,Dobre praktyki’’: https://www.gov.pl/web/rpp/dobre-praktyki-w-zakresie-zarzadzania-kolejka-pacjentow-i-odwolywania-wizyt

Przygotowane propozycje doskonale wpisują się w kampanię #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE, wspieranej przez Rzecznika Praw Pacjenta Bartłomieja Chmielowca. Kampania podkreśla znaczenie odpowiedzialności pacjentów za informowanie o rezygnacji z wizyt, co pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnych terminów i umożliwia innym pacjentom skorzystanie z usług medycznych. Kampania zwraca uwagę na konsekwencje nieodwoływania wizyt oraz promuje odpowiedzialność społeczną w korzystaniu z opieki zdrowotnej

Placówki medyczne mogą również przyczynić się do lepszego zarządzania kolejką pacjentów poprzez ułatwienie kontaktu z placówką, ułatwienie odwoływania wizyt oraz skuteczny system przypominania o wizytach. Różnorodne formy kontaktu pozwalają na dostosowanie ich do potrzeb pacjentów, a tym samym skuteczną komunikację.

Propozycje dobrych praktyk w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt to gotowe rozwiązania, które placówki mogą u siebie wprowadzić, bądź zmodyfikować je do swoich potrzeb.
 

Dzięki wdrażaniu ww. dobrych praktyk możliwe jest stworzenie bardziej efektywnego i przyjaznego systemu opieki medycznej, z którego skorzystają zarówno pacjenci, jak i personel medyczny.

Zapraszamy do zapoznania się i korzystania z pomysłów oraz przesyłania własnych, wypracowanych przez Państwa dobrych praktyk!

 

{"register":{"columns":[]}}