W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dostępność do lekarzy rodzinnych (POZ) na terenach dotkniętych powodzią

16.09.2024

Powódź, która nawiedziła Polskę w połowie września powoduje liczne straty. Te najtragiczniejsze – śmierć ludzi, ale również zdrowotne i materialne. Rzecznik Praw Pacjenta, wie jak ważna w tym czasie jest dostępność do lekarzy rodzinnych (POZ) dla pacjentów z terenów dotkniętych powodzią, szczególnie w sytuacji, gdy przychodnia, z której zazwyczaj korzystamy nie działa lub, gdy w wyniku ewakuacji, nie możemy do niej dojechać.

Rzecznik_Praw_Pacjenta_1929_x_826_px_20240916_130552_0000

Jeśli placówka, w której pacjent zwykle umawia wizyty do lekarza rodzinnego została zamknięta w wyniku powodzi, może on zwrócić się o pomoc do innej placówki medycyny rodzinnej (POZ), która ma podpisaną umowę z NFZ. Nie ma w takim przypadku ograniczeń związanych z miejscem zamieszkania pacjenta. W celu uzyskania pomocy należy skontaktować się telefonicznie z wybraną przychodnią i opisać swoją sytuację.

Można też skorzystać ze świątecznej i nocnej pomocy lekarskiej w dowolnym miejscu w kraju, należy jedynie mieć przy sobie dowód tożsamości oraz numer PESEL.

W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy do zadzwonienia na czynną całą dobę Telefoniczną Informację Pacjenta pod nr tel. 800  190 590.

Ponadto Oddziały wojewódzkie Narodowego Funduszu Zdrowia województwach dolnośląskim, małopolskim, śląskim i opolskim monitorują sytuację m.in w szpitalach, zakładach opiekuńczo-leczniczych i uzdrowiskach w zakresie m.in.  podtopień, braku prądu, koniecznej ewakuacji pacjentów, zabezpieczenia leków i sprzętu. Dyrektorzy Oddziałów Wojewódzkich NFZ pozostają w stałym i ścisłym kontakcie ze służbami Wojewodów.

{"register":{"columns":[]}}