W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jak przygotować się do wizyty stacjonarnej w poradni POZ?

12.07.2023

Jak przygotować się do wizyty w POZ, aby jak najlepiej ją wykorzystać? Oto kilka prostych zasad, o których należy pamiętać:

Jak przygotować się do wizyty stacjonarnej w poradni POZ?
  • Umów wcześniej termin wizyty.
  • Przyjdź na umówioną wizytę ok. 5 min. przed planowaną godziną, uwzględniając zasady panujące w placówce.
  • Jeśli jesteś przeziębiony, pamiętaj o założeniu maseczki, aby chronić innych, niezależnie od tego, czy akurat wymagają tego przepisy.
  • Przygotuj i weź ze sobą:

a. listę aktualnie przyjmowanych leków,

b. wyniki badań, które ostatnio wykonałeś/aś,

c. wypisy szpitalne oraz karty informacyjne z innych konsultacji, jeśli takie posiadasz.

  • Na wizytę możesz przyjść z kimś z rodziny, opiekunem bądź osobą bliską.
  • Przygotuj i weź ze sobą spis problemów, które chcesz poruszyć na wizycie. Uszereguj je od najważniejszego do najmniej istotnego dla twojego stanu zdrowia.
  • Poczekaj, aż zostaniesz poproszony do gabinetu, nie wchodź bez zaproszenia – może tam właśnie trwać badanie innego pacjenta.
  • Pamiętaj, że Twoje odpowiedzi na zadawane pytania mają duże znaczenie dla prawidłowej diagnozy i leczenia.
  • Na koniec wizyty zadaj dodatkowe pytania lekarzowi, jeśli jakieś zalecenia nie są dla ciebie zrozumiałe. Przeciętnie czas wizyty wynosi ok. 10-15 min. W tym czasie lekarz postara się dowiedzieć, z jakim problemem do niego przychodzisz, zbada Cię i postawi diagnozę albo zaproponuje dalszą diagnostykę lub leczenie.
  • Jeśli pacjent nie zna języka polskiego, na wizytę powinien zgłosić się z osobą, która porozumiewa się w tym języku. Pacjent ma prawo do obecności osoby przez niego wskazanej podczas udzielania świadczeń zdrowotnych. Taka osoba może pomóc w komunikacji pomiędzy lekarzem a pacjentem, być jego tłumaczem i przekazywać informacje dotyczące stanu zdrowia czy zaleceń lekarskich.

 

Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w Nawigatorze Pacjenta:

https://www.gov.pl/web/rpp/nawigator-pacjenta-praktyczny-poradnik-jak-poruszac-sie-po-systemie-ochrony-zdrowia

Publikacja jest również do pobrania w materiałach poniżej. Pobierz wersję pdf i korzystaj w danej chwili!

Materiały

Nawigator Pacjenta. Praktyczny poradnik jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia
Nawigator​_Pacjenta​_int.pdf 2.24MB
{"register":{"columns":[]}}