W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania edukacyjna "Złota Wstążka"

09.09.2022

Tegoroczna Kampania Złotej Wstążki podejmuje temat wsparcia psychospołecznego rodziny w chorobie nowotworowej dziecka w kontekście wyzwań i trudności, z którymi mierzą się na poziomie mentalnym, emocjonalnym, społecznym, finansowym. Bo gdy choruje dziecko, choruje cała rodzina.

Kampania Złota Wstążka

Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec objął patronatem honorowym kampanię edukacyjną pn. "Złota Wstążka" organizowaną przez fundację "Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową".

Fundacja już od  30 lat wspiera małych pacjentów, którzy stają do walki z nowotworami. W tym roku organizatorzy edukują na temat białaczki  – jej objawach, leczeniu, profilaktyce oraz uświadamianiu, że z nowotworem krwi można wygrać. 

Najczęściej występującymi nowotworami u dzieci są białaczki. Zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy stanowią one blisko 30% wszystkich zachorowań na raka. Według danych krajowego konsultanta w dziedzinie onkologii pediatrycznej, w Polsce każdego roku 2000–2200 dzieci poddawane jest leczeniu przeciwnowotworowemu, a około 10 000 dzieci wymaga monitorowania stanu zdrowia. Ponad 85% małych pacjentów chorujących na białaczki zostaje wyleczona. Mimo to, nadal duża część społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy z tego, że białaczkę można skutecznie leczyć, i że rokowania u zdecydowanej większości dzieci są pomyślne.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.09.2022 16:13 Małgorzata Duda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Małgorzata Duda
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Kampania edukacyjna "Złota Wstążka" 1.0 09.09.2022 16:13 Małgorzata Duda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}