Kampania edukacyjna "Złota Wstążka"
09.09.2022
Tegoroczna Kampania Złotej Wstążki podejmuje temat wsparcia psychospołecznego rodziny w chorobie nowotworowej dziecka w kontekście wyzwań i trudności, z którymi mierzą się na poziomie mentalnym, emocjonalnym, społecznym, finansowym. Bo gdy choruje dziecko, choruje cała rodzina.
Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec objął patronatem honorowym kampanię edukacyjną pn. "Złota Wstążka" organizowaną przez fundację "Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową".
Fundacja już od 30 lat wspiera małych pacjentów, którzy stają do walki z nowotworami. W tym roku organizatorzy edukują na temat białaczki – jej objawach, leczeniu, profilaktyce oraz uświadamianiu, że z nowotworem krwi można wygrać.
Najczęściej występującymi nowotworami u dzieci są białaczki. Zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy stanowią one blisko 30% wszystkich zachorowań na raka. Według danych krajowego konsultanta w dziedzinie onkologii pediatrycznej, w Polsce każdego roku 2000–2200 dzieci poddawane jest leczeniu przeciwnowotworowemu, a około 10 000 dzieci wymaga monitorowania stanu zdrowia. Ponad 85% małych pacjentów chorujących na białaczki zostaje wyleczona. Mimo to, nadal duża część społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy z tego, że białaczkę można skutecznie leczyć, i że rokowania u zdecydowanej większości dzieci są pomyślne.
- Pierwsza publikacja:
- 09.09.2022 16:13 Małgorzata Duda
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Małgorzata Duda
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Kampania edukacyjna "Złota Wstążka" | 1.0 | 09.09.2022 16:13 Małgorzata Duda |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP