W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komisja Odwoławcza

Komisja Odwoławcza ds. Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych

 

Komisja Odwoławcza do spraw Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych to niezależny organ rozpatrujący odwołania od decyzji Rzecznika Praw Pacjenta dotyczących świadczenia kompensacyjnego. W jej skład wchodzą osoby z wykształceniem prawniczym lub medycznym, zgłoszone przez organizacje pacjenckie, samorządy zawodowe lekarzy i pielęgniarek oraz instytucje państwowe. Członków Komisji powołuje Minister Zdrowia na 3-letnią kadencję. Obsługę administracyjną Komisji Odwoławczej zapewnia Biuro Rzecznika Praw Pacjenta.

Osoba niezadowolona z decyzji Rzecznika Praw Pacjenta w sprawie świadczenia kompensacyjnego ma prawo wnieść odwołanie. Odwołanie wnosi się do Komisji Odwoławczej za pośrednictwem Biura Rzecznika Praw Pacjenta w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Wniesienie odwołania podlega opłacie w wysokości 223 zł. Należy ją wpłacić na rachunek bankowy Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. W razie uwzględnienia odwołania opłata zostanie zwrócona.

Pracami Komisji Odwoławczej ds. Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych kieruje przewodniczący przy pomocy wiceprzewodniczącego. Tryb pracy Komisji określa przyjęty przez nią regulamin. Orzeczenia Komisji zapadają na posiedzeniu niejawnym większością głosów. Osoba niezadowolona z rozstrzygnięcia Komisji może wnieść skargę do sądu administracyjnego.

Skład Komisji Odwoławczej:

  • Magdalena Wojdowska – Przewodnicząca
  • Justyna Mieszalska – Wiceprzewodnicząca
  • Katarzyna Łakoma
  • Zofia Małas
  • Tomasz Wróblewski
  • Piotr Winciunas

 

Z Komisją Odwoławczą można się skontaktować:
•    elektronicznie: 
      adres do eDoręczeń: AE:PL-30624-45146-FDVGI-18 
      adres skrzynki ePUAP: /RzPP/skrytkaESP 
      
•    pisemnie na adres korespondencyjny Biura Rzecznika Praw Pacjenta: 

      ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa. 

Pisma kierowane do Komisji powinny być podpisane i zawierać sygnaturę sprawy.