Łęczna: Szpital przeprasza za problemy z dostępem do informacji i niestosowne zachowanie personelu
29.03.2021
Rzecznik Praw Pacjenta stwierdził, że Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łęcznej naruszył prawa pacjenta - pana Andrzeja G. - do informacji. Oceniono także, że personel szpitala odnosił się do rodziny pacjenta niestosownie, nie wykazując empatii w trudnej sytuacji.
Rzecznik Praw Pacjenta wszczął postępowanie na podstawie materiału prasowego.
W toku postępowania szpital przyznał, że doszło do nieprawidłowości w zakresie udzielania informacji o stanie zdrowia pacjenta jego bliskim. Przedstawiciel placówki przeprosił rodzinę za zachowanie personelu medycznego.
Rzecznik Praw Pacjenta wniósł o:
- Przeprowadzenie wewnętrznego szkolenia z zakresu prawa pacjenta do informacji i przesłanie do wiadomości Rzecznika kopii listy uczestników szkolenia wraz z podjętymi tematami.
- Opracowanie procedury udzielania informacji o stanie zdrowia pacjentów hospitalizowanych osobom bliskim z uwzględnieniem informacji umieszczonych na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta. Poproszono także, aby kopię procedury przesłać do wiadomości Rzecznika Praw Pacjenta.