W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

#odwołuje#nieblokuje – każda nieodwołana wizyta to mniej możliwości dla innych pacjentów

07.10.2024

Wystartowała 3. edycja kampanii #odwołuje#nieblokuje. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem nieodwołanych wizyt, które blokują możliwości skorzystania z usług medycznych innym pacjentom.

Zdjęcie przedstawia panelistów oraz publiczmość

Wspólne działanie pacjentów i placówek medycznych ma kluczowe znaczenie dla poprawy efektywności systemu ochrony zdrowia. Jednym z istotnych aspektów jest odwoływanie wizyt w odpowiednim czasie przez pacjentów, co pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnych zasobów oraz redukcję kolejek na zabiegi i konsultacje specjalistyczne.

Z punktu widzenia pacjentów, terminowe odwołanie wizyty to akt odpowiedzialności i troski o innych oczekujących. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której miejsce w kolejce zostaje niewykorzystane, a inni pacjenci muszą dłużej czekać na potrzebną pomoc.

Edukacja, funkcjonalność i solidarność to trzy fundamenty konieczne do rozwiązania problemu blokowania miejsc na wizyty lekarskie z powodu braku ich odwołania – powiedział Bartłomiej Chmielowiec Rzecznik Praw Pacjenta, podczas konferencji inaugurującej kampanię w Ministerstwie Zdrowia.

Placówki medyczne także odgrywają kluczową rolę w procesie optymalizacji wizyt. Ważne jest, aby stworzyły pacjentom łatwe i szybkie sposoby na odwoływanie zaplanowanych terminów – np. poprzez telefon, wiadomość SMS, czy intuicyjne systemy online. Takie rozwiązania mogą znacznie poprawić płynność funkcjonowania placówki, redukując straty czasu i umożliwiając lepsze zarządzanie listą oczekujących. Bez technologicznych, funkcjonalnych ułatwień pacjent często nie jest w stanie, mimo szczerych chęci, odwołać zaplanowanej wizyty. Warto również stworzyć system przypominający pacjentom o zbliżających się terminach wizyt, aby odpowiednio wcześnie mogli się do nich przygotować lub zdecydować o odwołaniu.

Apelujemy do pacjentów i placówek medycznych o wspólne działanie na rzecz poprawy funkcjonowania systemu – to dzięki Waszym małym krokom można znacząco przyspieszyć dostęp do leczenia dla tych, którzy również bardzo tego potrzebują. Pamiętajmy – dzisiaj ktoś skorzysta z mojej, odwołanej odpowiednio wcześnie wizyty, jutro ja dostanę się szybciej do lekarza korzystając ze zwolnionego terminu!

{"register":{"columns":[]}}