Raport: zgłoszenia na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta
06.07.2022
Z roku na rok wzrasta liczba rozmówców Telefonicznej Informacji Pacjenta. Wpłynęła na to sytuacja epidemiczna w Polsce, a także skala niezbędnej pomocy i wsparcia, jakiego Rzecznik Praw Pacjenta udziela potrzebującym. Rzecznik opublikował właśnie Raport Roczny z infolinii za 2021 r.
Sprawozdanie obejmuje zgłaszane przez pacjentów na infolinii tematy i zagadnienia, które są związane z korzystaniem przez pacjentów ze świadczeń zdrowotnych. Zawiera dane statystyczne, problematykę zgłoszeń z podziałem na prawa pacjenta, a także informacje, które dotyczą poszczególnych świadczeń.
W 2021 r. liczba połączeń za pośrednictwem infolinii wzrosła o ok. 100% w porównaniu do czasu sprzed epidemii (liczba połączeń przychodzących: rok 2019 – 66,5 tys., rok 2020 – 110 tys., rok 2021 – 133 tys.). Wskazuje to na stałe i wysokie zapotrzebowanie ze strony społeczeństwa na pomoc oferowaną przez Rzecznika Praw Pacjenta.
Bezpłatna infolinia dla pacjentów jest jednym z narzędzi działania Rzecznika Praw Pacjenta. Dzięki pomocy konsultantów Biura, obywatel może uzyskać informacje dotyczące praw pacjenta. Podczas kontaktu z infolinią pacjent może skorzystać także z porad ekspertów, w jaki sposób poruszać się w systemie ochrony zdrowia. Przyczynia się to wielokrotnie do rozwiązania problemu dzwoniącego
Zapraszamy do zapoznania się z raportem.
Materiały
Raport: Problematyka zgłoszeń kierowanych na infolinie 2021Problematyka zgłoszen kierowanych na infolinie 2021.pdf 1.22MB