Rzecznik Praw Pacjenta zachęca do korzystania z Internetowego Konta Pacjenta
13.01.2021
Epidemia covid-19 uświadomiła pacjentom, nie tylko zalety płynące z e-usług, ale także ich niezbędność w systemie ochrony zdrowia. Bez e-recepty, e-skierowania, e-wizyty i teleporady oraz aplikacji: Internetowe Konto Pacjenta i gabinet.gov.pl, system ochrony zdrowia nie byłby w stanie funkcjonować.
Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, która ułatwia pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych, porządkuje rozproszone dotąd informacje medyczne i gromadzi je w jednym, bezpiecznym miejscu.
Rzecznik Praw Pacjenta - szczególnie teraz, kiedy zmuszeni jesteśmy funkcjonować w czasie pandemii - zachęca wszystkich Państwa do logowania się na „konto”, w którym pacjent znajdzie uporządkowane informacje dotyczące swojego stanu zdrowia.
Dzięki logowaniu na IKP można ponadto:
- otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem
- wykupić leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
- udostępnić bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
- mieć dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
- odebrać e-skierowanie
- złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
- zmienić lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
- sprawdzić wynik testu na koronawirusa
- dowiedzieć się, do kiedy mamy przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej.
Internetowe Konto Pacjenta daje też możliwość umówienia się na szczepienie p/covid19.
Funkcjonalność ta będzie dostępna wraz z wdrażaniem kolejnych grup priorytetowych - wyznaczanych do szczepień w danym terminie.
Szczegółowe informacje dotyczące Internetowego Konta Pacjenta oraz instrukcję
do zalogowania się znajdziecie Państwo na stronie: pacjent.gov.pl