Rekrutacja Szkoła Policealna Technik Pożarnictwa
Informacja dot. procesu rekrutacji do Szkoły Aspirantów PSP w Krakowie
Informujemy, że 6 lutego 2025 roku został zatwierdzony dokument pn. „Proces naboru oraz założenia organizacyjne przeprowadzenia rekrutacji do służby kandydackiej w Państwowej Straży Pożarnej na kształcenie dzienne w zawodzie technik pożarnictwa w roku szkolnym 2025/2026”, szczegóły poniżej.
Ustalony przez Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej limit miejsc do służby kandydackiej w roku szkolnym 2025/2026 wynosi 60 osób.
Z uwagi na konieczność właściwej realizacji przeszkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej informujemy, iż kandydaci, którzy przejdą pozytywnie proces rekrutacji, będą musieli stawić się w szkole w dniu 25 sierpnia 2025 r. celem rozpoczęcia służby kandydackiej.
Zakończenie przyjmowania dokumentacji rekrutacyjnej upływa 31.05.2025 roku. Za terminowe złożenie podania rozumie się dostarczenie go do siedziby szkoły najpóźniej w dniu 31.05.2025 roku
(będzie w tym dniu możliwość złożenia dokumentów osobiście w godzinach 9.00-13.00).
Dokumenty dotyczące rekrutacji na kształcenie dzienne w zawodzie technik pożarnictwa na rok szkolny 2025/2026 można składać:
1. osobiście
2. drogą korespondencyjną (termin dostarczenia dokumentacji rekrutacyjnej do siedziby szkoły to 31 maja 2025 roku)
3. w formie elektronicznego dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym (m.in. profil zaufany) na skrzynkę ePUAP: /SAPSPKr/SkrytkaESP lub
poprzez e-doręczenia: AE:PL-37349-80446-DAGGF-18 (możliwość taką mają TYLKO tegoroczni maturzyści, którzy nie składają świadectwa dojrzałości, aneksu wraz z podaniem)
Ważne!
W przypadku przesyłania dokumentacji rekrutacyjnej na skrzynkę ePUAP lub za pomocą e-doręczeń bezwzględne jest umieszczenie ważnego podpisu elektronicznego we wszystkich wskazanych miejscach w formularzu rekrutacyjnym, w których powinien być złożony podpis odręczny (w sytuacji tradycyjnej wysyłki pocztowej).
Prosimy nie wysyłać na skrzynkę ePUAP i skrzynkę e-doręczeń skanu formularza rekrutacyjnego wcześniej podpisanego odręcznie.
Aby zostać zakwalifikowanym do postępowania rekrutacyjnego należy złożyć:
1. FORMULARZ (wypełniany po pobraniu ze strony internetowej szkoły, który zawiera podanie, ankietę, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną oraz oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych):
· wypełnić ankietę w w/w FORMULARZU (link) i pozostałe zaznaczone pola, UWAGA! Formularz został stworzony w formie edytowalnego pliku pdf, w którym należy wypełnić ankietę a także wszystkie zaznaczone do wypełnienia pola wielkimi literami – elektronicznie/komputerowo.
Ankiety wypełnione odręcznie ze względu na trudności w odczytywaniu nie będą respektowane!
· wydrukować FORMULARZ z wypełnioną ankietą,
· zapoznać się z klauzulą informacyjną (link),
· złożyć podpisy odręczne we wszystkich wyznaczonych miejscach wydrukowanego FORMULARZA (osoby posiadające kwalifikowany podpis elektroniczny i będące tegorocznymi maturzystami mogą podpisać go we wszystkich do tego wyznaczonych miejscach podpisem elektronicznym, profilem zaufanym),
2. ŚWIADECTWO DOJRZAŁOŚCI – W ORYGINALE LUB JEGO NOTARIALNIE POTWIERDZONĄ KOPIĘ. Osoba zdająca egzamin maturalny w bieżącym roku zobowiązana jest dostarczyć osobiście lub drogą korespondencyjną do szkoły świadectwo dojrzałości, aneks do świadectwa dojrzałości lub ich notarialnie potwierdzone kopie – najpóźniej do godziny 09.00 dnia 10 lipca 2025 r. (dotyczy kandydatów przystępujących do egzaminu maturalnego w 2025 roku). Pozostali kandydaci składają świadectwo dojrzałości lub jego notarialnie potwierdzoną kopię wraz z podaniem.
3. KSEROKOPIĘ LUB DUPLIKAT DOKUMENTU POTWIERDZAJĄCEGO DOKONANIE WPŁATY (PRZELEWU) ZA POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE.
4. ZAŚWIADCZENIE O NIEKARALNOŚCI (zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego może być dostarczone osobiście lub drogą korespondencyjną do dnia 10 lipca 2025 roku do godz. 09.00).
Prosimy o nie składanie żadnych innych dokumentów, oprócz wyżej wymienionych.
Opłata za postępowanie rekrutacyjne wynosi 200 zł od osoby zdającej.
Wpłaty należy dokonać do dnia 31 maja 2025 r. na wskazane poniżej konto.
W tytule wpłaty należy podać: ”OPŁATA REKRUTACYJNA + IMIĘ I NAZWISKO KANDYDATA”.
Nr konta: 41 1010 1270 0060 0213 9134 0000
Opłata za postępowanie rekrutacyjne nie będzie zwracana.
Z uwagi na zapisy art.112 ust. 1 pkt 3 ustawy o Państwowej Straży Pożarnej z dnia 24 sierpnia 1991 roku (Dz.U. z 2021 r. poz. 1940 z późn. zm.) kandydat, w dniu złożenia zobowiązania, zawartego
w podaniu o przyjęcie do SA PSP w Krakowie do pełnienia służby po ukończeniu nauki, musi być osobą pełnoletnią (ukończone 18 lat)
UWAGA!
Podania złożone do szkoły po 31 maja 2025 roku oraz podania niekompletne z niedopełnionymi formalnościami nie kwalifikują kandydata do postępowania rekrutacyjnego.
Po weryfikacji przez Komisję Rekrutacyjną złożonych dokumentów, osoby zakwalifikowane do udziału w teście sprawności fizycznej otrzymają w drugiej połowie czerwca br. drogą elektroniczną (na adres e-mail podany w ankiecie) dokładne informacje dotyczące organizacji procesu naboru do służby kandydackiej.
Zaświadczenie lekarskie potwierdzające zdolność do przystąpienia do egzaminu sprawnościowego nie może być wystawione wcześniej niż 11 czerwca 2025 roku (link).
Szczegółowych informacji na temat rekrutacji (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00) udziela:
1. Monika Stawowiak - tel. 47 835 98 00
2. mł. bryg. Łukasz Wolak - tel. 47 835 98 01
Materiały
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/SAPSPKrZaświadczenie lekarskie
zaświadczenie_lekarskie.pdf 0.10MB Formularz rekrutacyjny
formularz_rekrutacyjny.pdf 0.10MB Proces naboru 2025
Zatwierdzony_Proces_naboru_na_rok_2025.pdf 3.09MB