Materiały szkoleniowe dla pracowników sektora publicznego oraz urzędników administracji państwowej
Na tej stronie przedstawiono przegląd materiałów szkoleniowych dostępnych online i służących rozwijaniu indywidualnych umiejętności analitycznych na rzecz realizacji SDGs (np. kursy online/e-learning, webinary, podcasty itp.). Pomoce szkoleniowe zostały uporządkowane w sposób ułatwiający identyfikację określonych treści (np. według tematu, grupy docelowej i umiejętności).
Materiały szkoleniowe, które można znaleźć na zaproponowanych stronach internetowych i platformach e-learningowych są przeznaczone albo dla danego obszaru w odniesieniu do wybranych celów i zagadnień zrównoważonego rozwoju, albo w większym stopniu koncentrują się na zagadnieniach przekrojowych, takich jak zarządzanie, integracja polityk publicznych, zarządzanie danymi i monitorowanie ich oraz ogólne umiejętności, określone w dokumencie OECD pn. Civil service capacities in the SDG era.
- podstawowa wiedza na temat zasad zrównoważonego rozwoju i Agendy 2030 przyjętej przez ONZ;
- włączenie Celów Zrównoważonego Rozwoju do głównego nurtu polityk krajowych;
- realizacja SDGs i powiązane z nią metodologie, takie jak myślenie systemowe, modelowanie itp.;
- spójność polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju;
- monitorowanie, ewaluacja i przegląd Celów Zrównoważonego Rozwoju;
- otwarte zaangażowanie interesariuszy;
- zarządzanie danymi i tworzenie polityki opartej na dowodach.
- duże platformy internetowe służące budowaniu potencjału w zakresie celów zrównoważonego rozwoju, które obejmują różne narzędzia ułatwiające realizację celów zrównoważonego rozwoju i stale aktualizowaną ofertę kursów e-learningowych;
- kursy e-learningowe, które są stale dostępne;
- kursy e-learningowe dostępne po zarejestrowaniu się lub na żądanie albo dostępne okresowo lub w określonych terminach;
- kursy e-learningowe obejmujące kilka sesji, z ustalonym harmonogramem, trwające kilka miesięcy lub umożliwiające naukę we własnym tempie;
- webinary;
- podcasty;
- publikacje internetowe zawierające materiały szkoleniowe;
- inne zestawy narzędzi online.
Rekomendowane kursy rozwijające wiedzę i umiejętności w kontekście Agendy 2030, Celów Zrównoważonego Rozwoju i spójności polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podstawy Agendy 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju
Autor |
UN SDG:Learn |
Źródło |
|
Tematyka |
Podstawowa wiedza na temat zasad zrównoważonego rozwoju i Agendy 2030 |
Typ |
Kurs e-learningowy, bezpłatny, realizowany w indywidualnym tempie |
Grupa docelowa |
Pracownicy ONZ, ministerstw, społeczeństwo obywatelskie, sektor prywatny, środowisko akademickie Eksperci z departamentów strategii w ministerstwach odpowiedzialnych za SDGs |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ogólna wiedza na temat Agendy 2030 |
Przydatność dla Polski |
Ogólna wiedza na temat Agendy 2030 |
Skrócony opis |
Agenda 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju stanowi zmianę paradygmatu. Taka zmiana wymaga rozumienia i komunikowania znaczenia oraz wartości zrównoważonego rozwoju, sposobu, w jaki cele zrównoważonego rozwoju są ze sobą powiązane w różnych sektorach, i tego, co będzie potrzebne do ich osiągnięcia. Przedstawione materiały umożliwiają zdobycie podstawowej wiedzy nt. Agendy 2030 i stosowanie ujednoliconego podejścia do realizacji jej postanowień. Portal nastawiony jest głównie na zapewnienie danych, jakie można wykorzystać w programach i planach działań wszystkich podmiotów ONZ, w tym w ramach ich współpracy z rządami i partnerami ze społeczeństwa obywatelskiego. Witryna jest dostępna dla wszystkich praktyków zajmujących się rozwojem, również dla osób pracujących w instytucjach rządowych, organizacjach społeczeństwa obywatelskiego, przedstawicieli środowiska akademickiego i organizacjach ONZ. Kurs składa się z pięciu modułów szkoleniowych w formie prezentacji, filmów wideo i quizów sprawdzających zdobytą wiedzę. Materiały szkoleniowe obejmują podręcznik. |
Rejestracja |
Szkolenie jest dostępne na stronie internetowej UN SDG:Learn bez uprzedniej rejestracji na stronie. |
Wprowadzenie do Agendy 2030: Nowa agenda dla zrównoważonego świata
Autor |
UNITAR |
Źródło |
|
Tematyka |
Kontekst i zasady Agendy 2030, główne wyzwania związane z celami zrównoważonego rozwoju, realizacja i przegląd SDGs, krajowe systemy ewaluacji i budowania potencjału |
Typ |
Kurs e-learningowy, realizowany we własnym tempie, dostępny nieodpłatnie |
Grupa docelowa |
Osoby odpowiedzialne za tworzenie polityk publicznych, ogół społeczeństwa, zwłaszcza młodzież Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla w ministerstwach Eksperci z departamentów strategii w ministerstwach odpowiedzialnych za SDGs |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ogólna wiedza na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju Ramy umiejętności OECD w zakresie SDGs: przekształcenie wizji w plany (wizja strategiczna) |
Przydatność dla PL |
Z badania OECD zrealizowanego dla Polski wynika, że wiedza moża być pomocna w zakresie:
|
Skrócony opis |
Kurs e-learningowy pt. Wprowadzenie do Agendy 2030: nowa agenda na rzecz zrównoważonego świata ma na celu zwiększenie świadomości na temat Agendy 2030 oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju wśród osób odpowiedzialnych za tworzenie polityki i ogółu społeczeństwa, w szczególności młodzieży. Uczestnicy mogą realizować kurs we własnym tempie i otrzymać certyfikat pod warunkiem spełnienia odpowiednich wymagań. Sześć sesji do ukończenia w ciągu pięciu miesięcy:
|
Rejestracja |
Na stronie internetowej UNITAR możesz się zarejestrować. |
Inne źródła/materiały |
Na stronie internetowej UNITAR dostępne są także materiały dodatkowe. |
ONZ SDG: podcast edukacyjny
Autor |
UN SDG:Learn |
Źródło |
|
Tematyka |
Realizacja SDGs |
Typ |
Podcast |
Grupa docelowa |
Przedstawiciele sektora publicznego i prywatnego, jak również społeczeństwa obywatelskiego, zaangażowani w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju; Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla w ministerstwach |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ogólna wiedza na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju |
Przydatność dla Polski |
Ogólna wiedza na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju |
Skrócony opis |
SDG Learncast to seria podcastów opracowana przez UN SDG:Learn, w których występują liderzy Agendy 2030 i osoby uczące się o Celach Zrównoważonego Rozwoju (SDG). Podcasty będące zapisem wnikliwych rozmów na temat zrównoważonego rozwoju i uczenia się są pomocne przy podejmowaniu wysiłków na rzecz zrównoważonej przyszłości. Przedstawiają one historie osób i organizacji zaangażowanych w realizację Agendy 2030 oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju. Rozmówcy mówią o sposobach wykorzystania uczenia się i dzielenia się wiedzą jako narzędzi przyczyniających się do przyspieszenia realizacji Agendy 2030. W jaki sposób uczenie się może być pomocne w dostosowywaniu zestawów umiejętności i zmianie sposobu myślenia? Czy uczenie się może wpłynąć na zmianę zachowań i przyczynić się do bardziej zrównoważonego stylu życia? W jaki sposób liderzy włączają uczenie się i rozwijanie wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju w swoje życie? Oto niektóre z pytań, na które odpowiedzi można znaleźć w serii podcastów. |
Dostęp |
Spójność polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju
Autor |
United Nations System Staff College OECD PCSD Unit Lee Kuan Yew School of Public Policy Hertie School |
Źródło |
|
Tematyka |
Spójność polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju |
Typ |
Kurs e-learningowy, czas trwania: 5 tygodni, dostępny nieodpłatnie, regularnie realizowany |
Grupa docelowa |
Pracownicy ONZ, przedstawiciele resortów, specjaliści ds. rozwoju, a także członkowie społeczeństwa obywatelskiego, środowisk akademickich i fundacji. Miejsca zarezerwowane dla członków sieci Krajowych Punktów Kontaktowych ds. Spójności Polityki OECD. Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla w ministerstwach Eksperci z działów odpowiedzialnych za strategię |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Struktury ramowe OECD, umiejętności w zakresie SDGs
|
Przydatność dla Polski |
Z badania OECD przygotowanego dla Polski wynika, że kurs może być pomocny w zakresie procesów planowania międzysektorowego i długoterminowego. |
Skrócony opis |
W ramach kursu omawiane są podejścia do spójności polityk realizowanej przez różne organizacje i w różnych sektorach na poziomie krajowym, regionów ONZ i międzynarodowym. Kurs ma na celu zapewnienie uczestnikom solidnych podstaw na temat znaczenia spójności polityk dla osiągnięcia zrównoważonego rozwoju, daje odpowiedzi na pytania, z czym wiąże się spójne opracowywanie polityk, jakie są konkretne narzędzia, mechanizmy i podejścia, które mogą być stosowane w celu zwiększenia spójności polityki. Uzupełnieniem kursu są prezentacje przedstawicieli wysokiego szczebla z instytucji Systemu ONZ, OECD oraz ośrodków analitycznych i akademickich. Kurs online łączy moduły nauki w indywidualnym tempie z takimi elementami uczenia się, jak studia przypadku, ćwiczenia interaktywne i praca grupowa, specjalnie dostosowanymi do potrzeb zawodowych osób zainteresowanych pogłębieniem wiedzy na dany temat.
|
Rejestracja |
Adres do rejestracji: sustainable-development@unssc.org |
Zintegrowane polityki i spójność polityk na rzecz SDG
Autor |
UNITAR, UNDESA, UNECLAC |
Źródło |
|
Tematyka |
Zintegrowane polityki, podejście systemowe, zaangażowanie interesariuszy, Spójność polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju |
Typ |
Kurs e-learningowy, realizowany we własnym tempie, dostępny nieodpłatnie |
Grupa docelowa |
Urzędnicy państwowi, pracownicy naukowi, krajowe zespoły ONZ Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla w ministerstwach |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ramy umiejętności OECD w zakresie SDGs
|
Przydatność dla PL |
Z badania OECD przygotowanego dla Polski wynika, że kurs może być pomocny w zakresie:
|
Skrócony opis |
Zestaw narzędzi został opracowany wspólnie przez Instytut Narodów Zjednoczonych ds. Szkolenia i Badań (UNITAR), Wydział ds. Instytucji Publicznych i Zarządzania Cyfrowego (DPIDG) Departamentu Spraw Gospodarczych i Społecznych ONZ (DESA) oraz Komisję Gospodarczą ds. Ameryki Łacińskiej i Karaibów (ECLAC). Kurs idzie o krok dalej w promowaniu spójności polityk publicznych poprzez partycypacyjne planowanie strategiczne i jest zalecany w sytuacjach, w których istnieje potrzeba, aby zagłębić się w sposoby zintegrowanego planowania wychodzące poza dobre praktyki przedstawione w podstawowym zestawie narzędzi pt. Policy cycle, integrated approaches and SDGs. Zestaw narzędzi składa się z kompleksowych materiałów szkoleniowych, które mają na celu zastosowanie podejścia systemowego w celu analizy interakcji między różnymi obszarami SDGs i opracowania zintegrowanych polityk. Kluczowe obszary metodologiczne zestawu narzędzi to między innymi myślenie systemowe, spójność polityk, uzgodnienia instytucjonalne i zaangażowanie interesariuszy. Zestaw narzędzi ma na celu ułatwienie prowadzenia szkoleń urzędnikom państwowym, pracownikom akademickim, krajowym zespołom ONZ i innym ekspertom krajowym. Zestaw narzędzi składa się z następujących modułów i sesji, które mogą być wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia krajowego:
|
Rejestracja |
Zintegrowane planowanie odbudowy gospodarczej i spójność polityk w kierunku SDG
Autor
|
UNITAR |
Źródło
|
|
Tematyka
|
Zintegrowane plany odbudowy gospodarczej, spójność polityk, SDGs, myślenie systemowe; Spójność polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju |
Typ |
Kurs e-learningowy, realizowany we własnym tempie, dostępny nieodpłatnie |
Grupa docelowa |
Urzędnicy wyższego szczebla w ministerstwach odpowiedzialnych za planowanie, ministerstwach odpowiedzialnych za SDGs, przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, środowisk akademickich i sektora prywatnego Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla w ministerstwach Eksperci z departamentów strategicznych w ministerstwach odpowiedzialnych za SDGs |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Zintegrowane planowanie odbudowy gospodarczej, myślenie systemowe, back-casting i planowanie scenariuszy, ocena gotowości instytucji w zakresie spójności polityk publicznych z wymogami SDGs Ramy umiejętności OECD w zakresie SDGs
|
Przydatność dla Polski |
Z badania OECD zrealizowanego dla Polski wynika, że wiedza moża być pomocna w zakresie:
|
Skrócony opis |
Ogólnym celem programu jest wzmocnienie zdolności państw do opracowywania, dostosowywania i wdrażania zintegrowanych oraz spójnych planów strategicznych i lepszego podejmowania decyzji przez krajowych interesariuszy (decydentów, planistów, przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego i naukowców), zaangażowanych w opracowywanie planów odbudowy oraz realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju po pandemii COVID-19. Kurs składa się z pięciu modułów: Moduł 1. Wprowadzenie do zintegrowanego opracowywania planów odbudowy i spójności polityk na rzecz celów zrównoważonego rozwoju Moduł 2. Mobilizacja interesariuszy do opracowania wizji sukcesu Moduł 3. Myślenie systemowe, aby zrozumieć powiązania Moduł 4. Back-casting i analiza scenariuszy w celu określenia strategicznych opcji i ścieżek polityk publicznych skierowanych na transformację Moduł 5. Spójne i adaptacyjne wdrażanie ścieżek polityk skierowanych na transformację |
Rejestracja |
Adres do rejestracji: a2030@unitar.org |
Włączenie SDGs do planowania krajowego
Autor |
UN ESCAP |
Źródło |
|
Tematyka |
Włączenie Celów Zrównoważonego Rozwoju do polityk krajowych, Spójność polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju |
Typ |
Kurs e-learningowy, realizowany we własnym tempie, dostępny nieodpłatnie |
Grupa docelowa |
Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla (kierownik działu, zastępca dyrektora, dyrektor) w ministerstwach Eksperci z departamentów strategicznych w ministerstwach odpowiedzialnych za SDGs |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ramy umiejętności OECD w zakresie SDGs
|
Przydatność dla Polski |
Z badania OECD przygotowanego dla Polski wynika, że kurs może być pomocny w zakresie procesów planowania długoterminowego i międzysektorowego (Ostatni moduł poświęcony jest sytuacji w krajach Azji i Pacyfiku) |
Skrócony opis |
Kurs składa się z trzech modułów, które dostarczają informacji na temat znaczenia integracji trzech wymiarów zrównoważonego rozwoju oraz wskazówek na temat dostępnych narzędzi i ich stosowania w kształtowaniu i realizacji polityk. Pierwszy moduł poświęcony integracji trzech wymiarów zrównoważonego rozwoju opiera się na informacjach zamieszczonych w publikacji Komisji Gospodarczo-Społecznej ds. Azji i Pacyfiku (ESCAP) pt. Integrating the three dimensions of sustainable development: A framework and tools. W module omówiono istotę integracji trzech wymiarów zrównoważonego rozwoju: gospodarczego, społecznego i środowiska, w cyklu polityki. Drugi moduł dotyczy ram myślenia systemowego wykorzystywanego do celów realizacji Agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 i SDGs. Stanowi on przegląd metodologii myślenia systemowego i szkoły myślenia (rozwój kompetencji) oraz przewodnik krok po kroku modelowania myślenia systemowego, prezentujący przykłady stosowania metodologii w krajach regionu Azji i Pacyfiku. W module tym przedstawiono pokrótce doświadczenia ESCAP w zakresie stosowania myślenia systemowego do celów analizy integracji SDGs oraz przykłady i studia przypadków od partnerów uczestniczących w programie. Trzeci moduł poświęcony jest metodologii ESCAP w zakresie stosowania myślenia systemowego w krajach Azji i Pacyfiku w celu włączenia SDG 6 do planowania krajowego. |
Rejestracja |
Na stronie internetowej SDG Helpdesk możesz zarejestrować się na kurs |
Narzędzia modelowania dla zrównoważonego rozwoju
Autor |
UNDESA, UNDP |
Źródło |
|
Tematyka |
Wykorzystanie podejść modelowych do opracowywania zintegrowanej polityki publicznej w celu realizacji SDGs Spójność polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju |
Typ |
Kurs e-learningowy, do samodzielnej nauki lub do nauki w grupach, dostępny nieodpłatnie |
Grupa docelowa |
Decydenci i praktycy; Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla (kierownik działu, zastępca dyrektora, dyrektor) w ministerstwach; Eksperci z departamentów strategii w ministerstwach odpowiedzialnych za SDGs |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ramy umiejętności OECD w zakresie SDGs
|
Przydatność dla Polski |
Z badania OECD przygotowanego dla Polski wynika, że kurs może być pomocny w zakresie:
|
Skrócony opis |
Szkolenie w zakresie działań informacyjnych (ang. outreach) wprowadza narzędzia modelowania wspierające zintegrowane kształtowanie polityki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Kurs jest przeznaczony dla decydentów i praktyków w zakresie rozwoju oraz zawiera praktyczny przewodnik na temat skutecznego korzystania z narzędzi do celów prowadzenia debaty o strategiach i podejmowania decyzji. Kurs nie prowadzi do zdobycia umiejętności w zakresie modelowania ilościowego, które można rozwijać dzięki szczegółowemu wsparciu w rozwijaniu zdolności lub w ramach specjalistycznych kursów akademickich. Kurs został opracowany przez UNDESA, UNDP i innych partnerów w oparciu o pakiet narzędzi do modelowania opracowany na przestrzeni kilku lat. W poszczególnych modułach przedstawiono każde narzędzie, zapewniając nietechniczny przegląd głównych elementów, prezentując wyniki i analizy polityki oraz praktyczne ćwiczenia mające na celu wspieranie procesu uczenia się. Moduły znajdą zastosowanie podczas warsztatów, zajęć z grupami lub indywidualnej nauki. Każdy moduł składa się z:
|
Rejestracja |
Materiał kursu jest dostępny na stronie internetowej UN Modeling bez rejestracji. |
Inne źródła/materiały |
Zintegrowane podejścia do włączania w główny nurt polityk, przyspieszania i wspierania polityk w zakresie SDGs
Autor |
UNICEF, UNDP |
Źródło |
|
Tematyka |
Ocena spójności SDGs, włączenie Celów Zrównoważonego Rozwoju do polityk krajowych, tworzenie strategii, Spójność polityk na rzecz zrównoważonego rozwoju |
Typ |
Kurs e-learningowy, realizowany we własnym tempie, dostępny nieodpłatnie |
Grupa docelowa |
Eksperci z całego systemu ONZ zajmującego się rozwojem Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla w działach strategii |
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ramy umiejętności OECD w zakresie SDGs:
|
Przydatność dla Polski |
Z badania OECD przygotowanego dla Polski wynika, że kurs może być pomocny w zakresie:
|
Skrócony opis |
W Agendzie 2030 mówi się o podstawowym mandacie i wartościach systemu ONZ, w tym o promowaniu oraz poszanowaniu praw człowieka. Podmioty ONZ dzielą się wiedzą i udzielają pomocy technicznej w zakresie wyzwań, możliwości oraz rozwiązań związanych ze zrównoważonym rozwojem w celu promowania postępów w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Wspólne podejście Grupy ONZ ds. Zrównoważonego Rozwoju do włączania SDGs do polityk krajowych zapewnia ramy dla takiego wsparcia (filarami wspierającymi są dane, rozliczalność i partnerstwa), aby umożliwić zespołom krajowym ONZ i koordynatorom w poszczególnych krajach lepsze wspieranie rządów w realizacji Agendy 2030 i Celów Zrównoważonego Rozwoju. Kurs e-learningowy poświęcony zastosowaniu podejścia MAPS (tj. Mainstreaming, Acceleration and Policy Support; po polsku: główne przesłanie, przyspieszanie i wsparcie polityk) do celów realizacji Agendy 2030 jest wspólną inicjatywą Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF) i Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO). Opracowany przez zespół zadaniowy Grupy ONZ ds. Zrównoważonego Rozwoju, odpowiedzialny za zintegrowane wspierania polityki, ma na celu przekazanie praktykom odpowiedzialnym za kształtowanie kierunków polityki wiedzy na temat podejścia MAPS. Kurs jest dostępny dla pracowników i partnerów Organizacji Narodów Zjednoczonych zainteresowanych sposobami, na jakie kraje mogą zwiększyć wysiłki na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju dzięki zastosowaniu spójnych i zintegrowanych działań. Wstęp
Włączanie SDGs do głównego nurtu polityki
Przyspieszenie
Wspieranie strategii
|
Rejestracja |
Rejestracja dostępna jest na stronie internetowej: Agora UNICEF Kontakt e-mail: maps.team@undp.org |
Wzmacnianie zaangażowania zainteresowanych stron na rzecz realizacji i przeglądu Agendy 2030
Autor |
UNITAR, UNDESA |
|
|
Źródło |
|
||
Tematyka |
Zaangażowanie interesariuszy sprzyjające włączeniu społecznemu |
|
|
Typ |
Kurs e-learningowy Masowy otwarty kurs online (MOOC) realizowany we własnym tempie; dostępny nieodpłatnie |
|
|
Grupa docelowa |
Urzędnicy agencji rządowych, ale także inni interesariusze, tacy jak pracownicy ONZ, władze lokalne, społeczeństwo obywatelskie; Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla w ministerstwach |
|
|
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ramy umiejętności OECD w zakresie SDGs
|
|
|
Przydatność dla Polski |
Z badania OECD przygotowanego dla Polski wynika, że kurs może być pomocny w zakresie włączania interesariuszy w procesy decyzyjne, jako kluczowego obszaru, na którym należy skupić się w ramach realizacji ukierunkowanych inicjatyw w zakresie budowania potencjału |
|
|
Skrócony opis |
Kurs MOOC zawiera kluczowe informacje i narzędzia pomocne we wzmacnianiu zaangażowania interesariuszy reprezentujących różne sektory i poziomy wdrażania Agendy 2030 i Celów Zrównoważonego Rozwoju. Cele kursu:
Kurs e-learningowy składa się z trzech modułów opracowanych z myślą o ogólnych celach nauczania, a także celach nauczania w odniesieniu do każdego modułu. Każdy moduł obejmuje trzy części i ocenę celów. |
|
|
Rejestracja |
Link do kursu dostępny jest na stronie internetowej UNITAR (ostatnia edycja 2020/2021) Kontakt e-mail: a2030@unitar.org |
|
Kontynuacja i przegląd (FUR) i dobrowolny przegląd krajowy (VNR)
Autor |
UNESCAP |
|
|
Źródło |
|
||
Tematyka |
Działania następcze i przegląd celów zrównoważonego rozwoju |
|
|
Typ |
Kurs e-learningowy, realizowany we własnym tempie, dostępny nieodpłatnie |
|
|
Grupa docelowa |
Pracownicy administracji państwowej średniego i wyższego szczebla w ministerstwach. Eksperci z departamentów strategii w ministerstwach odpowiedzialnych za SDGs, planowanie strategiczne, VNR Choć szkolenie zostało opracowane dla państw członkowskich ESCAP, materiały szkoleniowe są przydatne również dla przedstawicieli administracji z innych krajów. |
|
|
Umiejętności w zakresie SDGs |
Ramy umiejętności OECD w zakresie SDGs
|
|
|
Przydatność dla Polski |
Z badania OECD przygotowanego dla Polski wynika, że kurs może być pomocny w zakresie rozwijania umiejętności interpretowania i dostosowywania polityk w oparciu o dane |
|
|
Skrócony opis |
Samouczek e-learningowy poświęcony działaniom następczym i przeglądowi (FUR) oraz Dobrowolnemu przeglądowi krajowemu (VNR), opracowany przez Komisję Gospodarczo-Społeczną ONZ ds. Azji i Pacyfiku, ma na celu wspieranie państw członkowskich i decydentów w opracowywaniu strategii i planów prowadzenia skutecznego i systematycznego przeglądu postępów w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Szczególną uwagę zwraca się na szczebel krajowy i na Dobrowolne przeglądy krajowe (VNR), które są podstawą mechanizmu monitorowania i przeglądu. |
|
|
Rejestracja |
Rejestracja dostępna jest na stronie internetowej: E-learning UNESCAP |
|