Seniorzy coraz chętniej korzystają z sieci, ale czy wiedzą, jak robić to bezpiecznie? A co z osobami, które obawiają się rozpocząć przygodę z internetem, bo czują, że jest to świat pełen nieuniknionych zagrożeń? Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy w zakresie bezpieczeństwa seniora w internecie i promowanie postawy wspierania swoich rodziców oraz dziadków w poruszaniu się po cyfrowym świecie. Filmy instruktażowe z ambasadorką kampanii – Barbarą Bursztynowicz w przystępny sposób wprowadzają do tematyki, a broszury rozwijają i szczegółowo omawiają poszczególne zagadnienia. Seniorzy będą mogli dowiedzieć się jak bezpieczniej korzystać z rozrywki i komunikacji przez internet oraz jak szybko i wygodnie załatwiać różne sprawy online. Materiały edukacyjne wprowadzą ich też w świat ochrony danych oraz dostarczą informacji na temat metod oszustów w sieci, na które trzeba szczególnie uważać. Filmy i broszury są przeznaczone zarówno dla seniorów, którzy w interencie radzą sobie dobrze, jak i tych mniej biegłych. W kampanii zwracamy szczególną uwagę na ważną rolę, jaką pełnią bliscy osób starszych w poznawaniu przez nich wirtualnego świata. Kampania jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji (obecnie KPRM) i Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Warszawskim Instytutem Bankowości – laureatem konkursu pt. „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną”.
{"register":{"columns":[]}}