Badanie krajowego rynku turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna zleciła firmie PBS Sp. z o.o. przeprowadzenie badania krajowego rynku turystycznego. Celem badania była segmentacja turystów krajowych. Badanie przeprowadzono w miesiącach czerwiec-lipiec 2014 r.
Badaniem objęto próbę tysiąca turystów krajowych w wieku 20 lat i więcej, pochodzących z gospodarstw domowych, których dochód netto per capita był na poziomie minimum 1 500 zł. Do badań wybrano osoby, które w ciągu 24 miesięcy brały udział w co najmniej 3 wyjazdach w celach turystycznych, a każdy z tych wyjazdów trwał przynajmniej 2 dni z jednym noclegiem poza miejscem stałego zamieszkania, celem tych wyjazdów były co najmniej 2 lokalizacje i minimum jeden z tych wyjazdów był wyjazdem krajowym. Wywiad został przeprowadzony metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview).
W wyniku przeprowadzonego badania, biorąc pod uwagę różnorodne oczekiwania wobec wyjazdu, strategie planowania wyjazdu a także podejmowane formy aktywności w jego trakcie, wyróżnione zostały cztery segmenty prezentujące odmienne postawy turystyczne: poszukiwacze relaksu (45%), rodzinni wczasowicze (25%), odkrywcy (19%), turyści all inclusive (11%).
Zapraszamy do zapoznania się z raportem, który zamieszczony został poniżej.
Materiały
Badanie krajowego rynku turystycznego.pdf 2.27MB
- Ostatnia modyfikacja:
- 09.03.2018 10:59 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 09.03.2018 10:59 administrator gov.pl